Gå til innhold

Mer om vaksninen,LES DETTE!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

3. Hvordan er det mulig at norske helsemyndigheter anbefaler den kvikksølvholdige vaksinen Pandemrix til gravide kvinner ?

Helsemyndighetene anført av Folkehelseinstituttet og effektivt kringkastet av norske media anbefaler at gravide skal få den kvikksølvholdige vaksinen Pandemrix før alle andre.

Pandemrix inneholder 5 mikrogram organisk kvikksølv (tiomersal/thimerosal) pr. dose.

Det er kjent at kvikksølv injisert i blodet hos fostre eller hos små barn kan hemme utviklingen av nervesystemet og forårsake vaksineskader som er kjent som autisme.

Fritt Helsevalg publiserte en lengre artikkel om bl.a. virkningene av kvikksølv i vaksiner i 2008. Nedenfor er noen utdrag fra denne artikkelen som bl.a. slår fast at: Pandemrix-vaksinen må IKKe gis til gravide !

Gravide som får Pandemrix-injeksjon vil få en skyhøy risiko for å føde kvikksølvforgiftede barn med varige skader på sitt nervesystem.

Her er noen relevante utdrag:

"Kvikksølvet som benyttes i vaksiner er organisk kvikksølv kalt thimerosal (Folkehelseinstituttet, www.fhi.no, som er ansvarlig for innholdet i vaksiner som gis til norske barn, benytter begrepet tiomersal/thiomersal).

Den naturlige formen for kvikksølv er uorganisk kvikksølv (brukt bl.a. i termometre).

Organisk kvikksølv er den mest giftige formen for kvikksølv. Organisk kvikksølv, som benyttes som vaksinekvikksølv i form av thimerosal/tiomersal, er eksponensielt mer giftig enn uorganisk kvikksølv, fordi det veldig lett binder seg til menneskelig vev, bl.a. i hjerne og lever.

Autisme kan bli fremkalt av kvikksølvforgiftning bl.a. fordi kvikksølv endrer nevroner i vekst, bl.a. i tarm, øyne, hjerne, tale, muskelkontroll og immunsystem.

En effekt av å få kvikksølv inn i kroppen er at det bidar til å åpne blod-hjerne-barrieren (the blood-brain barrier) slik at organisk kvikksølv havner i hjernen hvor det i hvert fall ikke har noe å gjøre og vil forårsake lettere eller mer alvorlige former for hjerneskade.

Blod-hjerne-barrieren bidrar til å sørge for at de fleste stoffer holdes utenfor hjernen. Denne barrieren er ikke ferdig utviklet før individet er utvokst.

Andre effekter av å få kvikksølv i kroppen er at myelindannelsen forstyrres. Nerveceller er spesielt følsomme for kvikksølv og kvikksølvmolekyler, og har en tendens til å bli værende («locked in») i nerveceller.

Kvikksølv som blir injisert rett inn i blodet er mye farligere enn kvikksølv i mat. Kvikksølv i hjernen har en akkumulerende effekt.

Kvikksølv ødelegger nevronenes utvikling, og fremprovoserer skader på nervesystemet hos fostre, småbarn og barn. Kvikksølvet hindrer dannelsen av myelin, som er en fettsubstans som isolerer nervebanene fra hverandre. Myelin dannes etter fødselen, i de tidlige leveårene. Dette kan sammenlignes med plast som isolerer ledninger som leder elektrisitet. I tilfeller hvor metalltrådene fra ledninger med manglende/ødelagt beskyttelse kommer i kontakt med hverandre, vil det skapes forstyrrelser i hele systemet.

Tilstedeværelsen av aluminium og kvikksølv i organismen hemmer/ødelegger myelin-isoleringen mellom de ulike nervebanene, noe som muliggjør utidig «krysskontakt» («random crosstalk») mellom uisolerte nevroner/nervebaner som ikke må komme i kontakt med hverandre."

Se: http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/resultdet.asp?id=651&type=2

I Tyskland har myndighetene tatt konsekvensen av den overhengende faren for kvikksølv-forgiftning av fostre gjennom å kreve at kvikksølv-holdige vaksiner ikke skal gis til gravide:

” Tyske helsemyndigheter mener gravide kvinner bør få en annen svineinfluensavaksine enn befolkningen forøvrig, skriver Die Welt. Også franske myndigheter har bestilt tilleggsvaksine uten de omstridte tilsetningsstoffene som Pandemrix inneholder.”

Se: http://www.aftenposten.no/helse/article3322366.ece

I samme artikkel i Aftenposten blir FHI også konfrontert med kvikksølv-innholdet i Pandemrix, noe som blir bagatellisert på denne måten av staten representert ved Legemiddelverket:

” Hver dose av den ''norske'' vaksinen Pandemrix inneholder 5 mikrogram Tiomersal, som igjen inneholder 2,5 mikrogram kvikksølv.

- Det er forsvinnende lite. En 60 kilo tung kvinne i fruktbar alder får i seg minst 6 mikrogram kvikksølv i uken - gjennom kosten, sa forsker Christian Syvertsen i Legemiddelverket til Aftenposten.no tirsdag.”

Dette er en diskvalifisert og uansvarlig offentlig uttalelse som blir ukritisk videreformidlet av Aftenposten. Utsagnet skiller ikke mellom organisk og uorganisk kvikksølv, og dessuten ses det bort fra at kvikksølv er ekstra skadelig for små barn som er i utvikling (fostre/barn som får hemmet utvikligen av nervesystemet bl.a. ved at kvikksølv kommer inn i hjernen).

Pandemrix inneholder også tilsetningsstoffet (adjuvant) skvalen (squalene). Skvalen, som tilføres kroppen som injeksjon direkte i blodet, har en skadelig virkning. Årsaken til dette er at kroppens immunforsvar vil bli aktivert mot skvalen, som kommer inn i kroppen rett i blodet. Ettersom skvalen også finnes naturlig i kroppen, innebærer dette at immunforsvaret vil angripe alt skvalen i blodet, også det som er kroppens eget.

Dette er sagt å forårsake den autoimmune sykdommen som er kjent som Gulf War Syndrome. Den ble forårsaket av skvalen-holdige vaksiner som ble gitt til amerikanske soldater før de deltok i irak-krigen i 1991.

Dr. Russel Baylock har forsket på effekten av skvalen som er injisert via vaksiner og har slått fast at:

As Dr. Russell Baylock has warned, the adjuvant squalene is linked to the Gulf War Syndrome. Soldiers who took the anthrax vaccine from 1990 to 1991 had an increased risk of 200 percent in developing the deadly disease amyotrophic lateral sclerosis (ALS), also called Lou Gehrig’s disease. The soldiers also suffered from a number of debilitating and life-shortening diseases, such as polyarteritis nodosa, multiple sclerosis (MS), lupus, transverse myelitis (a neurological disorder caused by inflammation of the spinal cord), endocarditis (inflammation of the heart’s inner lining), optic neuritis with blindness and glomerulonephritis (a type of kidney disease), according to Baylock.

Se: http://www.prisonplanet.com/german-chancellor-ministers-get-special-vaccine-without-soft-kill-ingredients.html

Forøvrig er Regjeringen i Sverige og ansvarlige svenske helsemyndigheter nå blitt politianmeldt for planene om massevaksinasjoner med Pandemrix.

Anmeldelsen utgjør et pdf-dokument på 67 sider som er spekket med fakta og svensk grundighet og er tilgjengelig her: http://www.cmef.eu/pdf/jk.pdf

Her er noen utdrag fra det alvorlige innholdet i anmeldelsen:

Anmälan avser:

Regeringskansliet

Äldre- och folkhälsominister Maria Larsson

Socialstyrelsen Avdelningschef Anders Tegnell

Smittskyddsinstitutet

Generaldirektör Johan Carlson

Myndighet för samhällsskydd och beredskap (MSB)

Generaldirektör Helena Lindberg Läkemedelsverket

Bevis uppgift:

- Vaccinet, livsfarligt nytt experiment vaccin.

Det föreligger bevis på att vaccinet saknar data som kan styrka att vaccinet är säkert att ge till:

- barn

- gravida

- astmatiker

- den övriga gruppen i den mänskliga populationen.

- Det föreligger bevis på att utrustning för återupplivning måste finnas omedelbart tillgällig vid vaccinationstillfället.

- Det föreligger bevis på att vaccinet kan framkalla dödlig sjukdom.

- Det föreligger bevis på att innehållet i vaccinet kan framkalla en autoimmun reaktion som är farlig och kan leda till nervskador och i värsta fall döden.

Det föreligger däremot bevis på att man har konstaterat att adjuvanten Squalene har haft förödande bieffekter i vaccin injicerat i människor och djur.

Bevis uppgift:

Det föreligger bevis på att svininfluensan inte har vad som krävs för att bli ett aggressivt pandemiskt virus.

Det föreligger bevis på att svininfluensan saknar sjukdomsalstrande markör, vilket är avgörande för om influensan skall bli av en aggressiv art."

For mer informasjon om den farlige svineinfluensavaksinen, se for eksempel:

Aktuelt om svineinfluensavaksinering i den vestlige verden:

http://www.theflucase.com

Om erfaringer med vaksinen så langt:

http://www.nyhetsspeilet.no/2009/09/svineinfluensa-vaksine-gj%c3%b8r-hundredevis-syke-og-d%c3%b8ende/

www.fritthelsevalg.org

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Obs obs jeg vil bare tipse alle som blir "grepet" av dette innlegget om at propaganda er noe av det skumleste som blir bedreved, spesielt når det gambles om menneskers liv og helse. Søk offentlig informasjon, ikke les undersøkelser av mindre kjente forskere ukritisk. Den norske stat vil sin befolkning alt det beste. Jeg skal vaksinere meg, og gleder meg til å lese etterspillene til dette om noen år. Sammen med mitt friske glade barn.

Skrevet

Takk! Nå er jeg helt sikker! Jeg skal IKKE ta den :-)

Skrevet

Propaganda kan det omtrent kalles fra begge sider. Uansett patetisk at vi skal gå gjennom alle disse kvalene på grunn av en vaksine som bare beskytter 70%!

Og så stor uenighet har det vel ikke vært om andre vaksiner før?

Skrevet

Uenigheten er stor fordi ytringene er såpass ekstreme som de er. Og det er de fordi det er så mange forum for å ytre seg nå. Både for de som har et kunnskapsnivå som tilsier at de burde ytre seg, og for de som ikke har det.

Skrevet

Enig med supersynser under. Og akkurat hva er det dere mener vi skeptiske driver propaganda for? Jeg har ingenting å vinne på å overbevise noen om å ikke ta den. Og det er nettopp det at vi ikke vet sikkert som gjør at jeg er skeptisk. Staten vil oss vel, det tror jeg, men staten baserer seg på det staten vet Per i dag. Og det er hele problemet, staten kan ikke vite sikkert og det er nok til at jeg er svært usikker. Trenger jo bare nevne thaliomid som et eksempel. Og viox som et annet. Viox var godkjent helt til folk døde av det. Og den usikkerheten er nok for meg.

Skrevet

Svaret er jo at uansett hva vi velger løper vi en risiko. Hvilken risiko vil du ta?

Skrevet

Det er ist skade når man injiserer kvikksølv i blodet hos fostre/barn som de sier. Men da vil jeg informere dg om at det er ikke det som blir gjort nå. dette blir injisert subcutant, altså under huden, ikke i blodet. det er to helt forskjellige ting. dette har vert i mange barnevaksiner uten at det er vist skade i det hele tatt. Før man tar en artikkel for god fisk så må man nesten lese den skikkelig, og det er farlig når alle driver å toker disse uten tilstrekkelig kunnskap

Skrevet

DEtte innleget blir lagt ut over alt på BIM, syns fortssatt det er rart at modorator ikke sletter dette, hvor kan man evetuelt rapporter inn dette?

Skrevet

Det som bekymrer meg mest er at norske myndigheter er så enig og påståelig om vaksineringen. Alle med et motsatt syn får hundkjeft. Man finner nesten ingen kritiske uttalelser i media. Man finner ikke så mye info om hva de gjør i andre land heller (spesielt i land hvor de er kritiske om Pandermix til gravide).

Når myndighetene ikke fremstiller saken fra begge sider og ikke åpner for sunn skepsis er det naturlig at folk vil prøve å finne info andre steder. Og det er bra at den kommer frem siden det vil hjelpe folk til å ta et mer vurdert valg.

Skrevet

Jeg syntes det er fint at noen her gjør research som veier også imot denne vaksinen.

Det er riktig at de som går imot helsemyndighetene får sjeft og det bør være lov å trykke dette innholdet i forum her uten å freake helt ut!

Hele svineriet har jo tatt helt av!! For og imot argumenter.

Det er nokså latterlig å påstå at alle som er imot norske helsemyndighetene ikke har grunnlag eller dekning for sine kilder.

Det er maaaase info fra leger, ja helt riktig- de har også utdannelse som stiller kritiske spørsmål.

Det går an å tenke sjæl og ta egne valg selv im informasjonen kommer fra andre kilder enn FHI.

Skrevet

Jeg syns også det er veldig bra at noen lager innlegg som også får frem de negative sidene ved denne vaksinen. Da har hver enkelt litt mer variert grunnlag å ta besluttninger på - ikke bare det det offentlige kommer med.

Nei, norske myndigheter ønsker nok ikke å være onde, det tror jeg heller ikke - men det betyr jo ikke at de sitter med den fulle og hele sannheten om alt her i verden!

De anbefalingene de gir, har de igjen fått fra noen andre...

Og hva med Tyskland og Frankrike og USA som ikke vil gi barn og gravide denne vaksinen - er de så de onde som ikke vil noen vel?

Uff, det er en forferdelig påkjenning å skulle ta en sånn besluttning midt i et svangerskap, men jeg er virkelig takknemlig for all seriøs informasjon - om det er for eller i mot vaksinen.

Personlig har jeg bestemt meg for å ikke ta den.

Skrevet

Nr 2. 31.01.10 : Hvorfor mener du at innlegget bør slettes? Helt greit at du synes det er litt ekstremt eller skremmende eller usakelig, men så lenge folk ikke utgir seg for å være fagfolk så synes jeg de må få si hva de vil om vaksinen.

Det er utrolig mye informasjon å få tak i, særlig på nett, og det kan være veldig vanskelig å vite hvor særiøse de forskjellige kildene er. Men å si at man kun skal forholde seg til den informasjonen myndighetene eller FHI kommer med synes jeg blir litt i overkant naivt og grenser mot ansvarsfraskrivelse.

Mye av grunnen til at det er så stor skepsis til denne vaksinen er nok også at både vaksiner og medisiner som tidligere har blitt gitt til både gravide og befolkningen ellers i ettertid har vist seg å kunne være skadlig (http://www.aftenposten.no/helse/article955993.ece, http://no.wikipedia.org/wiki/Thalidomid) , at vaksineringsprogram for barn (som er vanlig i de fleste land) i større og større grad misstenkes for å ha en direkte sammenheng med økningen av både autisme og adhd hos barn (http://www.boketunet.com/no/index.php?section=35), og ikke minst at slike spekulasjoner blir mer og mer tilgjengelig for folk flest via internett.

Skrevet

Interessant at du bare ser på det som representerer motsatt syn som deg selv som propaganda. Mye av informasjonen som presenteres i innlegget hr kommet fram i store europeiske aviser (Bild, Irish Times m.fl.) i tillegg til at det skrives om det på flere anerkjente forskningsinstitutter i USA, England og Tyskland.

Selv de snille myndighetene i Norge har gjort feilvurderinger opp gjennom historien.

Skrevet

huff, jeg orker faktisk ikke ta stilling til denne vaksinen.. håper det blåser vekk før jeg må ut i ilden..det er nå bare en måned til men!

og jeg håper virkelig lille jenta mi (11mnd) slipper å ta den..

men må vi så må vi...

Skrevet

SnArTmAmMaJanuar2010: du kan ingenting om det du skriver ovenfor, kan du være så snill å la være å skremme folk på denne måten?

Vær så snill folk og dyr;

Forstå at når noen skriver et flammende innlegg på den måten, og så oppgir www.nyhetsspeilet.no som kilde, da er det bare forbannet vås.

Jeg vil oppfordre alle som er i tvil til å ta en titt på www.nyhetsspeilet.no, tro meg, det vil berolige stort. Der finner man blandt annet artikler hvor forfatterne melder at deler av innholdet har kommet til dem telepatisk... Det er litt som å spille gjennom supermario for å bli rørlegger.

Skrevet

Fantastisk!! Ler meg fillete!! Jeg har fulgt med her inne en stund nå, og underholdningsverdien er høy!! Men heia fornuften, sier nå bare jeg....Jeg skal i alle fall vaksineres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...