Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går og idag har magen min vært ganske stram nesten hele tiden, og jeg har kjent lite liv. Dvs, jeg kjenner liv og får respons når jeg trykker litt rundt på magen, men det er likevel lite. Frem til nå i svangerskapet har jeg ikke kjent noe til kynnere og slikt, bare at magen har blitt stram innimellom. Har 18 dager til termin...andre som har opplevd noe lignenende og kan fortelle om det er normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner litt lite liv, synes jeg, men jeg lurer på om det har noen sammenheng med at jeg er forkjøla og litt slapp. Hoster mye, og det kan vel kanskje gjøre barnet litt slitent også? (eller bare gjøre at jeg ikke merker bevegelsene så godt?) Jeg vet ikke. Jeg har 15 dager til termin. Tror det er normalt. Jeg gidder ikke å bekymre meg så lenge jeg kjenner liv daglig ihvertfall.

(Lurer bare på en ting: Kynnere er når du får hard mage, ikke sant? Det kan hende du har hatt en del av dem, da, uten å vite det ;))

Skrevet

jeg spurte jordmor sist jeg var der om når man skal kontakte føden for "lite liv"

hun sa så lenge du kjenner liv- så har du kjent liv! hun sa det skal ikke gå mer enn 4 timer uten liv heller sånn mot slutten. men om han inntil for 3 dager siden har vært mye mer aktiv-og du merker merkbar forskjell i dag og i går så ville jeg kanskje bare ringt føden og spørre de om det er normalt- de har god erfaring !

bedre å ringe en gang for mye enn for lite - så slipper du bekymre deg :o)

Skrevet

vet ikke om jeg er så veldig bekymret egentlig, jeg kjenner jo at hun er der og at hun beveger seg. Det var mer det at magen var blitt så påfallende stram siste dagene, og hva dette kan komme av.

I følge jordmora har jeg nok hatt kynnere (hun mente å kjenne dette en gang jeg var på kontroll), men jeg merker det ikke selv. Leser om så mange som plages så voldsomt av kynnere og andre uvelheter både natt og dag, mens jeg selv sover godt (ti timer i strekk), ikke har kjent en eneste mageubehag, og ikke hatt trøbbel med bekken eller rygg. Jeg antar jeg er heldig!

Skrevet

Hei!

Jeg opplever det samme faktisk. Siste to til tre dagene har jeg kjent mindre liv, men jeg kjenner at babysen beveger seg litt og han reagerer når jeg trykker på magen.

Har også hatt mye stram mage de siste dagene.

På kontroll hos jordmora i går sa hu at det at magen strammer seg er kynnere og at da va det normalt at baby ikke kjentes så godt som før.

Viktigste at du kjenner litt bevegelse, men er du i tvil så bare ring føden! bedre at du ringer en gang for mye;)

Fram ti nå har jeg heller ikke kjent så mye til Kynnere som alle snakker om, og har termin og har 15 dager til termin....

Tror det er normalt jeg, men ring for å være sikker du, så for du slappe av! det er viktig no;)

Lykke til!

Skrevet

Jeg merker kynnere selv, men synes ikke de er grådig plagsomme. Også jeg sover natta igjennom, er bare oppe en natt en gang i blant for å gå på do. (Har derimot litt problemer med ryggen på den ene siden, men lurer på om det er fordi jeg har hatt en tendens til å ligge i en stilling hele natta.) Men nok om kynnere, hehe... Spennende å se om det skjer noe snart! Det begynner å nærme seg... :)

Skrevet

Opplevde noe likt for noen dager siden, dro til sv.kapspoliklinikk, men alt var perfekt. Registrerte hjerteslagene, tok en liten UL titt. Og jeg hadde kjent lite liv i flere dager- men det var liv, bare ikke så mye som en uke før. Det varierer så veldig... stram mage har jeg også hatt og det varte i 2 dager tror jeg, men ble bedre igjen etterpå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...