Gå til innhold

Lurer felt på om jeg har bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Jeg begynte og få vondt i korsryggen for to uker siden. Har vert sykemeldt siden uke 4, så jeg trodde rett og slett det var for lite aktivitet. Men nå er det mye verre! Jeg sliter meg og snu meg i sengen, og når jeg strekker meg så stikker det på innsiden av lårene og opp i magen. Jeg våkner ca1000 ganger om natten for jeg må snu på meg pga det verker. I helgen så var jeg ute og gikk i skogen, og klattret i trær. Da jeg kom hjemm var det blitt mye verre. Kjenner jeg er litt nervøs =/ Har jo vert sykemeldt pga. mye oppkast og kvalme. og jeg har så lysst og gå på jobb snart!!! ahh.

Og nå sitter jeg og venter på telefon fra legen. Men hun kan sikkert ikke si noe over telefon.

Er det noen flergangs som kjenner til hvordan dette er med bekkenløsning? Noen tips visst det er det hva som går an og gjøre?

Ååå. Det var godt og få det ut! tusen takk =)

Fortsetter under...

Uff, det hørtes ikke noe særlig ut. Jeg har ikke noe erfaring med bekkenløsning bortsett fra at en venninne av meg hadde det og var veldig plaget. Håper dette er bare noe forbipasserende, men høres jo litt mistenkelig ut. Håper alt går bra. Lykke til med telefonen fra legen.

Høres ut som det ja.. desverre.. Men det trenger jo ikke bli så ille. Men jeg er jo ikke lege. Jeg har selv slitt veldig med det. Fikk vondt i korsryggen og spesielt på venstre side av korsryggen jeg da.. Siden smertene kom etter dine "apestunts" Hehe... (må si du er sprek da.. ;)) får jeg større mistanke for at smertene er på grunn av bekkeløsning. For ser for meg at å klatre blir litt mye for bekkenet hvis du er disponert for det.. (alle får bekkenløsning- en naturlig del av svangerskapet- MEN alle får ikke smerter i den forbindelse)

Gode råd jeg fikk av fysioen:

knipeøvelser -styrker musklene i bekkenet

ikke "skreve" inn og ut av bilen.. -holde mena samlet og vri hele kroppen samtidig i samme bevegelse som du snur deg..

- generelt å ikke "skreve" så mye (hehe)

HAHA! Dette høres ikke bra ut for min del. Jeg skrever heletiden jeg!

Jeg sitter konstant med beina i kors eller med fotsålene mot hverandre. Og jer sover skrevende på rygg med fotsålene mot hverandre, eller på magen med det ene kneet trekt opp...

Og holde beina samla er ikke noe for meg liksom =/ Hihi.

Hmmm. Legen har ikke ringt enda heller. Hun skulle ringe hall12...

hmmm.

Takk for svar ivertfall=)

Jeg trodde ikke man kunne få bekkenløsning så tidlig, men så er jeg ikke så inn i dette heller:)

Hvor tidlig kan man få bekkenløsning? Hvis man får det tidlig har man det hele svangerskapet eller kan det bli borte?

Annonse

jg fikk bekkeløsning med førstemann som fyller 3 snart... havnet nesten i rullestol... bekken har aldri vært på topp igjen... og jeg begynner og slite igjen...:( bekkenløsning kan føles på mange forskjellige måter.. en har det i ryggen annen i rumpa og da kan man også få i hoftene,.. det eg har er mest i rumpa og stråler ned til hoftene og ned til beina.. bekkenbelte anbefaler jeg... det tar ikke vekk bekkenløsning men det hjelper...

Ja jeg ser det er mange som opplever det på forskjellige måter. Jeg fikk da snakket med legen min til slutt. Og hun sa at det hørtes ut som bekkenløsning, og at jeg skulle ta det helt med ro frem til mandag. Da skulle jeg komme inn på time. Og så ffikk vi se om jeg trenger noe fysio eller noe.

Hvor kan man kjøpe et bekkenbelte? Det hørtes veldig godt ut faktisk.

... jeg merket bekkenløsning allerede åtte uker på vei sist... Det kan komme tidlig. Det er hormonene som påvirker dette.

Og Loyse: må si du virkelig er sprek med tanke på stillingene dine!! haha...

Men prøv å unngå det. For det er ikke noe godt om dette blir værre..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...