Gå til innhold

Hva er god service for dere i en butikk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer an på hvilken butikk det er. I en matbutikk synes jeg god service er at de ansatte smiler tilbake og prøver å hjelpe med å finne varer om man spør dem.

I klesbutikker synes jeg det er veldig greit at jeg får gå i fred bitte litt først, så kan de høflig spørre om jeg ønsker noe hjelp, og sier jeg da nei, så trekke seg tilbake og la meg gå i fred (og selvsagt hjelpe om jeg svarer ja ;-)).

Forventer en blid og hyggelig ansatt som ser meg i øynene og gjør sitt beste for å hjelpemeg dersom jeg ber om hjelp.

Det dummeste en ekspeditør gjør, er å spørre kunden om de vil ha hjelp. Da svarer nemlig de fleste "nei takk, jeg skal bare se." Man skal heller spørre "HVA kan jeg hjelpe deg med?" og åpne for at kunden kanskje da vil si hva han/hun er ute etter. Er sjelden jeg går i en butikk KUN for å se, er alltid et eller annet jeg har i bakhodet som jeg håper å finne, men er lett å bare si "nei takk" når man får det vanlige spørsmålet.

I dagligvarebutikk ønsker jeg et smil og "hei" når en kommer til kassen. Jeg forventer at de snakker med meg og ikke med hverandre.

I klesbutikker holder det med et "hei", "gi beskjed om jeg kan hjelpe deg med noe". Jeg liker ikke at de fotfølger meg!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...