Gå til innhold

Hvor lenge?

Rockstarmom&SuperIngrid

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal man være sammen før man begynner å prøve? Kjæresten kommer hele tiden med unnskyldninger for ikke å få barn, en av unnskyldningene er at vi "bare" har vært sammen i 1 år. Jeg syns det er lenge nok, men tanke på at man kanskje bruker 4-6 mnd på å bli gravid og deretter 9 mnd før barnet kommer. Innerst inne, så tror jeg at han egentlig ikke vil ha barn. Og det er et enormt tap for meg. jeg har alltid drømt om en stor familie, og jeg vil helst iallfall ha en til før jeg runder 30. Kjæresten mener at 30 bare er ett tall, så han vil vente til tulla er 5-6 år. Da er jeg 30. Jeg sitter konstant å vurderer å gå fra han, og dette er skikkelig vondt for meg. jeg vet at vi stort sett sitter i samme situasjon alle sammen her inne, så jeg leter vel i første omgang etter litt støtte og forståelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min og jeg har bare vært sammen i 8mnd, og jeg føler meg allerede klar - så personlig synes jeg ikke det er tidlig. Det kommer helt an på hvordan forholdet deres er og hva man føler selv tror jeg.

Men ettersom du vurderer å gå fra han pga dette, synes jeg dere burde snakke ordentlig ut om dette. Fortell han hvor viktig det er for deg og at du er så klar. Jeg synes ikke mannen skal være den eneste som bestemmer dette, man må gi og ta. Såklart er det et større valg å få barn enn å ikke få barn, men alikevel når kvinnen ønsker det så mye og mannen bare ikke er helt klar, så blir det feil at mannen kan "nekte". Er nå min mening.

Skrevet

Vi har vært sammen i halvannet år, og jeg er klar for å planlegge. Han er...jeg vet ennå ikke helt. Men jeg synes i alle fall at det aldri er for tidlig å snakke om det. Dersom det er viktig for den ene parten er det jo i den andres interesse å vite om det. Selv om det kanskje tar ti år før man faktisk får noen barn så er det jo greit å vite at begge faktisk har lyst...

Når man skal begynne å prøve er jo opp til dere, men etter et år hadde vært litt tidlig for meg. Fins nok ingen fasit....noen får etter tomåneder,og det funker jo det og.

Men å vente 5-6 år virker unødvendig lenge.Trur jeg hadde nekta så lang ventetid. Litt kan han vel kanskje komme deg i møte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...