Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Hva syns dere? Kan noen anbefale noe lignende?
Shamandalie Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg ble bittelitt lei enkelte ganger av Mali`s (var det navnet på hovedpersonen? Er noen år siden jeg leste den) evne til å dra seg selv ned i selvmedlidenhet... Ellers synes jeg den var veldig bra =) Kan anbefale Havets Datter, Kystfolket (absolutt kystfolket!) å Huset Arent, f.eks. Leser på 3 søstre nå, den er også bra, men det er sååå lenge å vente mellom bøkene,hehe. Ellers er jo Isfolket bra da, men er ikke sikkert du liker magi å den slags?
Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg leser stort sett alle bøkene (får dem gratis, mamma og alle venninnene kjøper en bok hver og sender rundt) og av alle de er kystfolket best Bøkene ble dårligere på slutten, etter at forfatteren fikk en sykdom (gikt eller no) men likevel en jeg ville anbefale.. Og så er den jo ferdigskrevet, så det er bare å låne bøkene på biblioteket Nå er oppfølgeren, kystens datter i salg, men som sagt, forfatteren tapte seg på slutten, di siste 4-5 bøkene, og kysten datter er ikke superbra, men absolutt lett og hyggelig å lese
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Har lest den ja. Syntes den var knallbra. Men nå har jeg kommet over en serie som jeg synes er MYE bedre =) Den er fra Oslo og i samme tidsepoke. Heter Sønnavind. Anbefales =)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg syns også Mali graver seg ned i selvmedlidenhet noen ganger og irriterer meg litt over noen av valgene hennes men det er en bra serie Takk for mange gode forslag her:)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Den beste serien jeg har lest er Livets døtre, har lest hele serien to ganger faktisk Den drar seg over flere generasjoner kvinner som var det som i gamle dager het "kloke koner". De kunne bruke urter til medisin og noen av dem hadde såkalte varme hender. Serien starter på tiden da disse kvinnen ble brent som hekser og fremover i tid. Utrolig fengselde serie!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 Serien som heter Hannah er også ok, handlingen veksler mellom å foregå i Damark og Norge og det blir aldri kjedelig.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #8 Skrevet 27. oktober 2009 annbefaler sterkt serien THEA, av forfatter Trine Angelsen. er kommet ut 25 bøker til nå, og den er kjempebra!! tiden er rundt begynnelsen a 1900tallet, og du følger Thea gjennom livet hennes med mange hemmeligheter i, utrolig spennende! Det skjer i lofoten, og boken er skrevet en del på dialekt, så den er veldig artig å lese siden jeg selv er fra nordnorge:) en annen serie er HOLMEGAARD av forfatter Trude Brænne Larssen. den handler mer om Nå-tiden, der handlingen er på en galoppstall. har ikke lest alle enda, har akkurat kjøpt resten av serien. serie på 12 bøker! skal dere kjøpe bøker annbefaler jeg finn.no eller lignende plasser, er såååå mange som selger brukte bokserier!!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #9 Skrevet 27. oktober 2009 Morshjerte.. Ny serie av samme forfatter som Arvesynd. Det har kommet tre bøker, neste kommer i begynnelsen av november. Virker veldig bra hittill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå