Gå til innhold

svineinfluensa vaksinen, farlig vaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

de skriver jo så mye om denne vaksinen som ''alle'' må ha......

men hvorfor står ikke bøndene i faresonen?? de er jo oppi grisene hele tiden.....

og hvorfor blir gravide anbefalt en annen vaksine enn den de deler ut no????

og eu kommer til å stoppe hele vaksinen fordi den er farlig, den inneholder kvikksølv, noe som er livsfarlig å få i seg..... og de sier at den ikke er nok forsket på og vil derfor stoppe den for å forske videre for å finne ut om varige bivirkninger......

og i tyskland får alle de ''øverste'' en helt annen vaksine som ikke inneholder kvikksølv.... hvorfor det?????

det står også at man kan få en livsvarig nerve sykdom......

tror rett og slett hele helsenorge er korrupt..... de har kjøpt inn over 9mill vaksiner, som blir nok til 2doser til alle og en hver...... og hvor mye tror du ikke helsenorge taper om ikke de får sittet alle vaksinene??? jo, millioner av kroner, visst ikke milliarder....

og de opplyser heller ikke om at svineinfluensa har vi hatt før......

den var i 1976 i usa.... da også laget de en haste vaksine, som de har gjort i dag..... og det var flere som ble syk og døde av vaksinen enn det var av svineinfluensa.....

hvor mange dør ikke hvert år av vanlig influensa??? jeg har selv sterk astma og allergi, og jeg har aldri i livet tatt vaksine mot noe influensa, og jeg lever no enda :P og jeg har hvertfall ingen som helst planer om å ta denne hurtiglagde vaksinen som de har kommet med no heller:P

søker man på nett er det utrolig hva som står om den vaksinen.......

skulle likt å sett jens stoltenberg ta den, eller kongen og dronningen...... men de får sikkert en annen vaksine enn oss ''mindreverdige''.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette står på nettet om vaksinen:

De britiske storavisene The Telegraph og Daily Mail skriver at britiske helsemyndigheter frykter at vaksinen mot svineinfluensa kan føre til at flere folk får nervesykdommen Guillain-Barrés syndrom. I verste fall kan nervesykdommen være dødelig.

Derfor har de nå bedt nevrologer om å overvåke bruken av influenvaksinen. Også her i Norge er leger og nevrologer bedt om å være ekstra på vakt av Folkehelseinstituttet (FHI).

De har ikke testet den faktiske vaksinen, men en modell av vaksinen - en såkalt «mock-up».

EMEA senker kravene

- Det betyr at EMEA legger lista noe lavere enn det man ville gjort mot en vaksine hvor helsekonsekvensene er sjeldnere, sier Karin Rønning, overlege ved Folkehelseinstituttet

Massevaksineringen mot svineinfluensaen kan stoppes. EUs kontrollorgan for vurdering av legemidler(EMEA) skal i neste uke vurdere om vaksinen skal stanses i påvente av videre kliniske studier, skriver Svenska Dagbladet.

Skrevet

Hei, jeg har lest en artikkel for lenge siden at svineinfluensa vaksinen var klar før viruset brøt ut. Dette viruset er ikke lik det som har vært tidligere, men ligner. Det er en blanding av svin fugle og menneskeinfluensa. Det er teorier verden over blandt fagfolk at dette viruset er skapt av mennesker for å tjene x anntall kroner på å massevaksinere folk.

Jeg kommer aldri verden til å ta vaksinen, jeg er også en "risikogruppe".

Men det har vist seg før at vaksiner uten tilstrekkelig dokumentasjon kan være livsfarlig.

Hvert år dør 1500 nordmenn av vanlig influensa, hittil i år har 11 stk dødd av svineinfluensa.

Skrevet

Tror man skal være forsiktig med å høre på alle konspirasjonsteorier verden over.

Uansett er det et valg hver enkelt må ta for seg selv, korrupt helsevesen eller ikke.

Dessuten er det synd å kalle helsenorge korrupt. Jeg er sykepleier, anser meg som en del av helsenorge og føler ikke at jeg er korrupt.

Vet ennå ikke om jeg vil ta vaksinen, men ser ut til at jeg er nødt til å gjøre det. For andres skyld. Dumt hvis jeg skal unnlate å vaksinere meg for så å smitte en i risikogruppen.

Skal vi ta en kollektiv ansvar denne gangen ? Tenke på andre enn oss selv?

Skrevet

Jeg har endret mening, Jeg var på 5 års kontroll med gutten min i sted og legen kom med saklig informasjon ang vaksinen. Han spurte meg hvorfor jeg ikke ville la oss ta den, og jeg nevnte bla kvikksølv innholdet og at det er en hastevaksine vi ikke vet virkningen av på lang sikt. Legen var veldig rolig og forklarte meg hva den innehold og at den er blandet med de samme virkestoffene som andre influensavaksiner. Jeg selv kan ikke ta den grunnet graviditet, men på mandag blir resten av familien vaksinert.

Må si jeg angrer på innlegget mitt over, som var basert på en artikkel lest for lenge siden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...