Gå til innhold

hvordan er det med vekten deres?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det nok ikke bare deg.

Jeg er dog litt usikker på om det er pga graviditeten eller pga maten (les:snopet) jeg har spist i det siste.

Regner med det er en liten blanding.

Det har begynt å bli ubehagelig å ligge på magen. Det er litt tidlig da... Hva om der er to?? Jøje! For noen tanker

Da jeg var hos legen, veide jeg 2,5 kg mer enn til vanlig (morgenvekten). Det var da rett etter mat og masse vann. Så jeg vet ikke... Får veid meg hjemme igjen i morgen :)

Jeg har gått ned fra 61,5 til 59,5 kg (5+5). Matlysten har ikke vært på topp, men jeg har ellers fortsatt med mitt vanlige "travle" liv med en sønn på 2, trening et par ganger i uka, jobbet i høsthagen min og ellers full jobb på siden, så det er vel grunnen til vekttapet. Regner med at jeg ganske snart begynner å gå opp igjen. Gikk opp ca. 16 kg. ved forrige svangerskap og er 1,72 m høy, så det føltes som passe for meg og min kropp.

Hei! Jeg er nå 8+5, og jisses jeg har lagt på meg :(( tør ikke gå på vekta men selv om magen har blitt større, tror mye er luft og "flesk" etter alle raske karbohydrater jeg har dyttet i munnen siste måneden. OG det har gått fort oppover! Uff!

..prøver nå å spise ingers rugbrød med cottage cheese, men.... vil heller ha peanøttsmør, brunost, syltetøy og nam... og bamsemums. Dette går jo ikke !

...Griner av alt i dag også, og det gjør jo ikke saken bedre! hormoner!!

Æsj jeg har lagt på meg. er 7 uker på vei, og er i fin form. Men tror bestemt at det er timingen, litt mørkere kvelder = mindre aktivitet. Rekker ikke å komme meg på fjellturer, og orker ikke så mye trening heller.Kostholdet er ikke så ille, men treningen mangler, og da går jeg fort opp. Tror ikke graviditeten har noe å si ennå.

Annonse

Jeg har vært så kvalm siste ukene jeg, at jeg har gått ned en kg. Blir ikke mye vektoppgang når man bare får i seg en brødskive om dagen.. Sist jeg var gravid veide jeg det samme når jeg var 18 uker som jeg gjorde før jeg var gravid (gikk ned veldig mye de første månedene for da var jeg ennå dårligere). Men allikevel hadde jeg gått opp 12 kg da junior ble født, så det er ikke så lett å styre, gitt:-)

Er jo helt normalt å gå opp tidlig også. Så en oversikt her tidligere på hvordan vektøkning stort sett fordeler seg, og da ligger det litt i starten også. Jeg har en samboer som jobber for at jeg skal få i meg mat når han er hjemme. Han spøker om at han er redd jeg skal forspise meg når jeg ligger hjemme sykemeldt og kvalm og knapt nok har energi til å gå til kjøkkenet. Kvalm og kaster opp, så ikke mengder jeg får i meg eller har lyst på. Får heldigvis i meg noe. Likevel gått ned en kilo siste halvannen uken. Men skal vel tidsnok få legge på meg.

Veier vanligvis 61 kg,har gått opp til 63,5 nå. Er bare 7+2 på vei... huff. Har null overskudd til å trene nå,så håååper at jeg får tilbake formen litt etter uke 12 så jeg orker å røre litt på meg igjen:)

Har ikke lagt på meg noe ennå, er 6+2..så er ikke så langt på vei heller. Magen ser større ut, men er sikkert bare luft ;)

Det er nok veldig individuelt når man begynner å legge på seg :) Har begynt å bli veldig sulten, så kiloene kommer nok snart her og!!

Hvis dere går på debattsiden for 1.trimester ligger det en grei debatt til veldig mye nyttig info man lurer på som førstegangsfødende. Den ligger alltid på første side sånn at den skal være lett tilgjengelig. Om vektøkning står dette (veldig betryggende....;)) :

Tabell for gjennomsnittlig vektøkning:

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

Annonse

Syns det er vanskelig det med vekt fordi den går jo opp og ned som en jojo hele tiden og det har den gjort i alle år:)

Men siden jeg sluttet å røyke la jeg på meg 6 kilo og de er jeg på tur til å få bort nå. Og ja jeg har en sunn slanking. Håper å bli kvitt de siste 5 kiloene før jeg begynner å legge på meg igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...