Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Tidligere idag skulle jeg en tur i butikken. Satte meg i bilen og tok på meg sikkerhetsbelte som vanlig. Da jeg kom frem til butikken og skulle gå ut så fikk jeg ikke tatt av sikkerhetsbelte. Låsen virket ikke. Aner ikke hva som skjedde. Jeg prøvde lenge å trykke på knappen som åpner belte men ingenting skjedde så jeg begynte å få litt småpanikk og begynte å dra i belte. Dro kanskje litt hardt for belte gikk i lås og ble bare strammere og strammere og jeg fikk fortsatt ikke åpnet det Satt vel i 15-20 min og gråt og prøvde å få meg løs men ingenting skjedde. Rakk ikke bort til mobiltelefonen min heller så fikk ikke ringt noen. Plutselig kommer det 2 unge gutter bort til bilen min og banker på ruten og spør om jeg trenger hjelp. Jeg forklarer det som har skjedd å de prøver å hjelpe meg. Han ene sier at for å løsne belte må jeg ta sete litt mer bakover og ta stramme det lenger innover men det hjalp ikke ble bare enda strammere og jeg kjente igjen at panikkanfallet kom og begynte å hyperventilere osv. Da løp han andre gutten inn i butikken og kjøpte en saks og så klippet de i stykker belte. Gud så glad jeg var da jeg kom meg løs. Det var en grusom opplevelse som jeg håper jeg aldri opplever igjen Noen andre her som har opplevd liknede? Er det veldig dyrt å innstallere nytt belte?
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Uff, fikk litt sympati angst når jeg leste det Har heldigvis aldri opplevd det, har opplevd å bli innelåst i en bås på do på en campingplass. Da fikk jeg skikkelig panikk! Var vel 14 ca. Var ingen i nærheten når jeg ropte heller. Så det endte med at jeg måtte dra meg opp over kanten(er 158cm høy) over til neste bås og det var så vidt jeg greide det. Takk og lov for at det var en glipe der, var ingen under. Hadde blåmerker og skrape merker over hele magen og hoftene etterpå. Var skikkelig skummelt. Etter det sjekker jeg alltid alle låser om de går opp og igjen FØR jeg går inn. Tror kanskje belter er litt dyre, men har ikke bil så aner vel egentlig ikke.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Huff Dette høres ikke morsomt ut. Aner ikke hva som kan ha skjedd, men du kan jo kanskje ha fått noe sand eller noe nedi beltelåsen. Det fikk vi i ene beltelåsen i baksetet tidligere i vår og da var det litt vanskeligere å få åpnet beltet, men det satt ikke helt fast da. Bra du fikk hjelp:) Hvor mye det koster å sette inn nytt belte aner jeg ikke, men det er sikkert ikke billig dessverre
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 Aldri opplevd liknede jeg heller, men føler skikkelig med deg. Det må ha vært en grusom opplevelse. Litt skumelt å tenke på at noe sånt skulle skjedd hvis det begynte å brenne eller noe sånt. men sånn kan man jo ikke tenke, blir jo helt gal da :S
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 Er det noe å få panikkanfall for da???? Opplevd mye verre ting enn det jeg så ikke klag!!! Sat fast i en heis i 8 timer nede i Spania for et par år siden og det var JÆVLIG!!! Du kunne bare åpnet vinduet på bilen med en gang og spurt noen om hjelp!!!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 Du som skrev 00.42. Det var veldig dårlig gjort å skrive. Klart man får panikkanfall av å sitte fast og ikke komme seg løs. Ja, hun kunne ha åpnet vinduet tidligere men det tenkte hun kanskje ikke på der og da...
Frk Marge Skrevet 26. oktober 2009 #7 Skrevet 26. oktober 2009 beltet i baksetet har en tendens til å låse seg sånn. dvs ikke selve såsen, men sælen.guttungen sitter i det beltet i barnestolen og klager stadig på at beltet har låstseg og at han sitter fast. men har aldri hatt problemer med at det ikke går å ta av synes det hørtes fryktelig skummelt ut. stakkars deg
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #8 Skrevet 27. oktober 2009 Huff, så ubehagelig for deg da. Vi hadde en gammel Opel for noen år siden og når det var kaldt ute og "låsen" i setebeltet var iskald så var setebeltet litt tregere å få på.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #9 Skrevet 27. oktober 2009 Uff...høres skikkelig ekkelt ut. Så bra at de to guttene kom forbi. Det beste er å ringe et verksted eller noe og spørre.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #10 Skrevet 27. oktober 2009 Vist det er en nyere bil, så er dette reklamasjon.. Slikt SKAL ikke skje... Men beklagelivgis så er belte dyrt ja, Men det er jo der for og redde liv... så sier vell seg selv at det (egentlig) skal være av kvalitet
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #11 Skrevet 27. oktober 2009 Oj, dette hørtes veldig skummelt ut. Satt du virkelig helt fast i belte? Jeg har opplevd at belte har gått i lås sånn at jeg ikke får dratt det mer ut, men har aldri opplevd å ikke få åpnet det igjen. Vi måtte skifte ene belte i baksetet for det hadde blitt så flisete og vi var redd det ikke skulle virke som det skulle. Det kostet oss 3800 kr men det er et par år siden da.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #12 Skrevet 27. oktober 2009 Så bra du fikk hjelp! Vet akkurat hvordan det der føles. Jeg har også sittet fast i sikkerhetsbelte en gang. Var helt umulig å få åpnet, men det gikk ikke i lås sånn at det ble stramt da så jeg bare la skulderbeltet bak ryggen og "klatret" ut. Vi fikk åpnet belte vårt igjen da så trengte ikke skifte. Kan tenke meg hvor grusomt det må være å sitte helt fast og ikke komme noen vei. Er dette en ny bil eller? Jeg hadde uansett ringt bilforhandleren og fortalt det som skjedde, for sånt skal ikke skje.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #13 Skrevet 27. oktober 2009 Huff det der høres ut som en grusom opplevelse! Jeg har aldri opplevd at selve låsen setter seg fast, men har sittet bak i biler hvor beltet har strammet seg. En gang når jeg satt bak i en ganske nye bil som har slike belter som man kan høre "tikker" når man drar de ut og inn, opplevde jeg at det låste seg rundt 20 ganger og jeg måtte ta av og på beltet iløpet av en kjøretur på 6 mil!! Fatter ikke poenget med slike belter. Følte meg kvalt! Jeg vet dessverre ikke hvor mye slikt koster, men dersom du ikke har en veldig ny bil, er det kanskje mulig du finner et helt og fint et på et huggeri?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #14 Skrevet 27. oktober 2009 HI her: Det var en skikkelig traumatisk opplevelse. Følelsen av å ikke komme seg løs var grusom og jo mer jeg tenkte på det jo verre ble det. Beltet strammet seg så ille at jeg har fått rødt merke etter det både på magen og oppover mot skuldrene. Men det verste var egentlig at dattern min på 7 mnd satt å hylskrek i baksetet uten at jeg fikk gjort noe. Det gikk heldigvis veldig bra til slutt. Vi har en ganske ny volvo v 70. Har ikke tatt kontak med bilforhandler/verksted ennå. Tenkte å gjøre det senere idag. Vi må jo uansett ha nytt belte der så må jo bare betale det det koster, men ser for at det ikke er billig. Det er vel ikke noe sjanse for at dette kan gå på forsikringen?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2009 #15 Skrevet 27. oktober 2009 Dersom bilen er veldig ny, burde dette gå på garantien mener jeg da.. Dette er jo en ting som ikke skal skje!!! Kjempeflott at det var noen som hjalp deg, det skal man ikke ta for gitt nå om dagen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå