Gå til innhold

Anton - "hot" eller "not"?

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Har lenge hatt navnet Anton klart, men nå som det nærmer seg termin er vi (nok en gang) usikre. Har en outsider i Kristian. Synes Anton er litt kult, ikke altfor poppis (tror jeg i hvert fall...) og på en måte litt "rampete". Kristian er forsåvidt penere, men kanskje litt mer kjedelig og stright?

Er Anton et gammelmannsnavn? Kommer sikkert ikke til å bestemme oss før vi får se junior, men ønsker mange synspunkter. Gøy å høre hva andre mener :-)

Vi bor forresten på gård, og liker litt tradisjonelle navn.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140875827-anton-hot-eller-not/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tenkt mykje på Anton i det siste, og komt fram til at det er eit herleg namn!

Eg tenkjer alltid på Conrad og Anton som samme stil, og eg likar eigentleg begge namna veldig godt ^^

Albert har og noko den same stilen, men eg likar Anton og Conrad betre...!

Kristian er eg ekstremt lei av... Han har vore for populær for lenge meiner eg.. Unaturlig mange i min klasse på 30 elevar hadde eit eller anna Krist- namn:

Kristin, Linn Kristin, Kristina, Kristiane, Christer, Kristian Filip, Hans Christian, Kristoffer, Christian Fredrik, pluss Cathrine, som om ikkje det var nok...

Kristense og Kristiane er dei einaste eg ikkje synes er oppbrukt...

Anton passar seg veldig godt på ein gårdsgut ^^

Annonse

Jeg er enig i at Kristian er kjedelig og veldig mye brukt.

Men jeg klarer ikke å like Anton. Anton er pappan til Emil, og fetter Anton. Dessuten er det noe med klangen som minner om tonn - så hele navnet høres fryktelig tungt og tregt ut for min del.

Gutten vår heter Anton (snart 3 år) og vi er veldig fornøyd med navnet. Har bare fått positive tilbakemeldiger på navnvalget. Det er ikke alt for mange som heter det, samtidig som det ikke er for uvanlig. Det er også veldig lett for barn å uttale. Gå for Anton, du !

Hilsen mammaen til Anton :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...