☠Diamanda Galas☠ Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 heisann;-) endelig er helgen med bursdagsfeiring over.blir mye styr, og litt dårlige rutiner og matinntak, gitt! tuva var hjemme idag for å slappe av etter strabasene, men slappe av er ikke akkurat en tendens hos henne;-) heldigvis har sigurd sovet endel og vært tålmodig, så vi har malt, og lekt og kost oss masse;-) hvordan går det med hermine? begynner rutinene å falle litt på plass?
☆chiquita☆ Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Heisann! Nå er det skrekkelig lenge siden jeg har vært her inne.Tida går jo så fort. Deilig når en sånn helg er over. Jeg ble 25 på lørdag og har feiert 3 dager på rad, så nå er jeg temmelig lei av kake og dårlige rutiner jeg også. Hermine har begynt å finne en passende dagsrytme. Deilig, for nå vet jeg ca hvordan dagene går. Minus de dagene med økedøgn da:) Ho sover som regel fra rundt 9-12 og så er ho våken et par timer, så sover ho 1 time, litt våken og så kan ho sove enten 30min-1time, eller så er ho våken en god stund, og så sovner ho i 10-tida. Så våkner ho av og til to ganger på natta 1 og 4 eller i 3-4 bare., så er ho veken igje i 6-7tida. I morra skal vi på 6ukers kontroll og møte barselgruppa. Det blir gøy. Ha en fin dag. Jeg skal på shopping:)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2009 hallo:-) idag har jeg fått vaksinen mot svineriet...er i risikogruppen pga medisinene, og skulle egentlig sitte i kø på mandag.men var på en veldig forsinket 6 ukers kontroll hos hs og hun satte den idag;-) sigurd veier nå (10 uker) 6005 g...målte ikke lengden for han var så sinna!! har fulgt kurven sin, helt på gj.snittet;-) idag sovnet han uten en eneste smokkeinnputt kl 19.50, så vi nærmer oss sakte men sikkert tidligere leggetid(helst 19) håper han sover leeeenge, for nå har han våknet 4.30 to dager på rad... håper han finner tilbake til 6-7-tiden;-)) hvordan har det gått idag da? ok barselgruppe? håper du har hatt en fin dag, selv om jeg skjønner at det helt sikkert har vært en tung dag også! *stor klem*
☆chiquita☆ Skrevet 31. oktober 2009 #4 Skrevet 31. oktober 2009 Hei! Takk for klem, sender en tilbake:) Det gikk greit på torsdag. Var gøy å møte barselgruppa. Så ut som vi kan gå greit sammen. Har allerede avtalt å møtes til onsdag. På ettermiddagen var vi ¨på pappas grav å tente lys. Det er vondt å være der, for alt blir så mye mere virkelig. Da går det opp for meg at han ikke kommer tilbake. Men det var alikevel fint å tenne lys, og så la Bendik ned et hjerte av stein som jeg hadde kjøpt. Vi skal i kirka i morra, da er det allehelgensøndag. Så heldige dere et med at sigurd sovner så tidlig på kvelden. Hermine sovner fortsatt så sent at jeg kan like gjerne legge meg selv. Og det går greit når mannen er hjemme, for da får jeg gjort litt på kveldene, og vi kan bytte på å ha ho på fanget, men når jeg er alene, får jeg ikke gjort noen verdens ting etter å ha hentet bendik i bhg:) Litt deilig på kveldene må jeg inrømme:) Ha en fin lørdag!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 1. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2009 heisann;-) endelig sover barna, og sofaen er inntatt;-) har vært litt trøtt etter influensavaksinen, og litt uggen, men ellers ok;-) i morgen skal jeg til fysioterapeut(svigermor;-), og få massasje igjen.deilig å få løst opp litt, og det hjelper på hodepinen.sigurd er alltid grei, og ikke noe problem å ha med. jeg har verdens greieste svigerforeldre, forresten;-)) de vil spandere skyvedørsgarderobe M/ montering og snekkerarbeid til soverommet vårt!!! nå har vi en håpløs type walk-in-closet, som bare blir kaos...det er jo bare helt fantastisk, for det har vi ikke råd til selv akkurat nå;-)+ at de skulle sette inn 5000 til hver av oss, som litt ekstra å rutte med før jul(gjorde det i fjor også til broren og kona og oss). jeg blir helt målløs, jeg.... ha en fin uke;-)
☆chiquita☆ Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Å guri malla så heldige dere er! Ja det må jeg si er greie svigerforeldre:) Goodt med noe extra før jul:) så spandrere garderobe også! SÅ GØY! Da hadde jeg også blitt målløs! Vi bygger jo hus, så mamma og svigers er der nesten hver helg og hjelper til! Så jeg er jo VELDIG glad for det. Er ikke så lett for meg å hjelpe til så lenge Hermine ikke kan være inne i huset. Masse isolasjon og gips-støv. Bendik er jo knallfornøyd hvis han får være der å "hjelpe" til:) Han var faktisk der å hjalp elektrikeren å trekke rør igjennom hull i veggene:) Er så tvil selv om jeg vil ta vaksinen hvis det blir aktuelt, og om Bendik skal ta den? Hva kommer dere til å gjøre med Tuva? Det går vannkopper i bhg nå, så egentlig hadde det vært greit om han fikk det nå først, så ikke det evt blir det og vaksinen samtidig. Spurte på helsestasjon om hermine og vannkopper, men det var bare bedre jo yngre de er når de får det. Nå sover Hermine, og jeg skal hoppe i dusjen og så prøve å få ryddet litt. Alltid noe å gjøre i huset:) Ha en fin uke du også!!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 2. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2009 hei igjen;-) går vannkopper i bhg her også, og jeg er usikker på om tuva har hatt det...tviler litt, men hadde 10 prikker som kunne ligne i fjor;-) vi kommer til å vaksinere oss alle sammen pga lille sigurd.særlig når jeg ikke ammer. men det tar jo litt tid, så det er vel store muligheter for at tuva og sambo får influensaen først... jeg prøver å lese minst mulig om temaet, for det blåses jo veldig opp i media. men siden helsepersonell anbefaler vaksinering av alle over 6 mnd, så velger vi å stole på dette! idag har jeg ryddet i skuffer og skap på kjøkkenet, mens sigurd har kost seg under baby gymmen;-) han er veldig interressert i lekene som henger der, og har begynnt å daske på dem...og smiiiiilernår de lager lyd.godt at han kan underholde seg selv litt, husker at tuva også trivdes veldig på gulvet...men han trenger ikke ha like hastverk som henne med å komme seg rundt i huset! idag har den første snøen lavet ned, men har ikke lagt seg...uff, er vel slutt på den fine høstsola nå, kanskje? det må bli deilig å flytte inn i nytt hus etterhvert;-) skulle gjerne flyttet til enebolig selv, men må nok holde ut med rekkehuset til sambo er ferdig med studiene! imorgen er det barseltreff på helsestasjonen igjen, så da får vi legge opp dagen etter det;-) sigurd er merkbart roligere når vi legger opp alt etter hans måltider og søvn, så med en gang vi har avtaler blir han fort litt overtrøtt..men det går vel bra;-) rolig i huset..tuva og sambo er på dansing, og sigurd halvsover ved siden av meg i sofaen.koselig med masse stearinlys inne, når høstmørket og regnet hersker ute;-) god kveld;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå