Gå til innhold

Keisersnitt vs vaginal fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fikk mitt første barn for to år siden. Var en lang fødsel, som endte med at jenta måtte tas med vakum. Jeg fikk en ruptur, grad 3a. Har ingen plager etter dette. Nå planlegger vi barn nr 2, og jeg tenker mye på vaginal fødsel vs keisersnitt. Noen som er/har vært i samme situasjon som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde noen av de samme erfaringene med førstemann, langvarig fødsel, kraftig blødning og ganske så ramponert underliv. Tok sin tid å bli bra igjen, men fødsel nr to fem år senere gikk kjempefint. Gikk unna på tolv timer fra første ri til gutten var ute, uten dramatikk. Kjempeflott fødsel andre gangen altså! Lykke til!

Skrevet

Etter flere dager med rier å 8 timer i fødesenga ble det keisersnitt. Om det blir en neste gang så kan jeg få keisersnitt om jeg vil (trangt bekken) men jeg vil prøve vanlig fødsel. Jeg fikk full narkose å var lenge kjempe trist over å ikke få være der når gutten vår kom til verden. En fødsel er ikke noe vi kommer over så alt for mange ganger i livet, å jeg mener vi burde benytte oss av denne fantastiske sjansen vi har. Å ingen fødsler er like. Min mor har født 5 barn..2 av fødslene var vanskelig, mens de 3 andre gikk som smurt, så mann vet aldri!

Skrevet

Takk for svar begge to! Er et vanskelig valg dette synes jeg! Har egentlig veldig lyst til å prøve igjen med vaginal fødsel, problemet er bare om det er verdt risikoen. Veldig trist om det samme skulle skje igjen og jeg kan komme til å få inkontinensproblemer. Noen flere med erfaringer rundt dette?

Skrevet

Hei!

Jeg hadde også en komplisert fødsel da snuppa mi kom til verden for 1 1/2 år siden. Det endte med tang til slutt, da kom hun. Men de slet veldig med å få henne ut :(

Nå planleggger vi nr 2, er usikker på hva jeg vil, om jeg vil ha keisersnitt eller vaginal fødsel.

Jeg har mest lyst til å føde på normal måte, men samtidig er jeg veldig redd for at det samme skal skje igjen. Så det heller mot keisersnitt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...