Gå til innhold

Da har jeg tatt svineinfluensavaksinen :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei satser!

Jeg har også tatt svine-vaksinen for ca en uke siden. Ja godt å få det overstått.:)) Må vel ha en vaksine til også.. Jeg veldig spent på fødselen og min lille snuppe i magen. Har nå ca 4,5 uker til terminen. Hold oss oppdatert da!:) Kan jo skje når som helst for deg nå vettu;)

Klemmer

Jeg fikk vaksinen i dag og godt er det, - har bare 11 dager til termin nå. Glad for at jeg i hvert fall får dannet noen antistoffer til babyen før han kommer til verden. Vi følger hverandre ganske tett med tanke på termin da, Satser og Kath : ) Lykke til begge to! : )

Hei

Kath og venusstjernen. Ikke lenge igjen nei :-) Må bare si igjen at det er utrolig godt å ha tatt avgjørelsen, jeg føler meg mer avslappa nå etter at vaksinen er satt :-) Glad jeg rakk den, de gikk tomt for vaksinen dagen etter at jeg tok den.

Hvordan er formen deres? Jeg var hos jm i dag, vesla er sikkelig godt festet der nede, har vært det i 3-4 uker - men hun har sunket enda mer ned og det kjennes ;-) Jeg føler meg så sprek for tiden, går lange turer og energien er på topp. Self føler jeg at magen er i veien når kynnere står på, men sånn generellt sett er formen topp :-)

Hei!

Jeg er også glad jeg har tatt vaksinen. Hadde litt bivirkninger, men de var helt overkommelige. Hadde løs mage, rundt innstikksstedet på armen ble det rødt, hovent pluss at jeg klødde der.

Godt å høre at formen din er bra Satser, - energien din vil jo helt sikkert komme godt med når du skal føde samt i tiden etterpå : ) Jeg har hatt bekkenløsning en god stund nå, men den har blitt bedre faktisk. Håper det fortsetter! Energien er litt opp og ned, - sover litt dårlig om nettene innimellom. Er jo oppe og tisser ørti ganger om natten så det har nok litt med det å gjøre. Ellers har jeg en 7-åring fra før som krever sitt. Han går og klapper på magen og gleder seg veldig til lillebror skal komme om ganske snart : ) Han er veldig skuffet, fordi han ikke får besøke meg og babyen på Rikshospitalet hvor jeg skal føde. Jeg fikk høre tidligere denne uken at søsken ikke får besøke mor og baby på sykehuset med tanke på smitte osv.

Hei igjen!:))

Åh, det høres så godt ut å være i god form Satser!:) Vær glad for det. Jeg er heller lite mobil, og har fått mye vann i kroppen. Ble litt engstelig for svangerskapsforgiftning her med vondt i hodet og rask vektoppgang. Men heldigvis var alt ok. :)) Skal til legen hver uke fremover nå. Det er nok tryggest. Sover dårlig om natta jeg også. Vondt å snu seg i senga og vondt i ryggen, vondt i fingrene! Vralter avgårde, og må hvile mye.

Så nå gleder jeg meg til fødselen gitt!:)) Skal bli godt å få lillejenta si i armene. Hun er i god form i magen. Ei sprek lita snuppe!:)

Ellers har jeg begynt å vaske babytøy, sengetøy og hånkler. Veldig koselig. Best å ha alt gjort nå i tide, man vet jo aldri når det kan være fødsel på gang nå:)) Føler meg ganske fødeklar nå egentlig, men det skal vel helst ikke skje før om 14 dager. Hodet har vært festet i 3-4 uker hos meg.

Gleder med til å høre hvordan det går venusstjernen og satser:)

klem

• 2 uker senere...

Annonse

Hei jenter.

NÅ er det jammen meg tungt, termin om 1-2 dager. Jeg kan til tider være utålmodig, ventetiden er ikke noe særlig synes jeg ;-) Kommer hun i dag, i natt, i morgen, i morgennatt, osv. Håper bare at det klaffer med at det passer for meg og at jeg på forhånd har fått meg i nok søvn ;-)

Vesla er iallefall aktiv i magen, hun hikker flere ganger om dagen. Disse kynnere er blitt kraftigere siden sist ellers er det ingen tegn til fødsel.

Hvordan går det med dere jenter?

Hei Satser!:)

Ja nå ligger du kanskje og føder i dette øyeblikk:))) Så meldingen her først i kveld. .

Jeg har 18 dager igjen til termin. Jeg har også begynt å tenke at det snart kan skje nå. Jeg prøver å sove mest mulig, men det har vært vanskelig den siste uka, da jeg har fått allergisk utbrudd og betennelse på stikkstedet etter vaksinen.( 14 dager etter) At det går an..!! Det har klødd som bare det og vært som maur som har tygd seg gjennom kjøttet. Det ble bare værre og værre og større og større for hver dag, og om natten har jeg vært helt hysterisk, og det eneste som hjalp var å smøre på eddik. Fikk også utslett og kløe på beina. Elveblest lignende. Etter mange turer til lege og legevakt med salver som bare gjorde det værre har jeg endelig fått penicilin som hjelper. Puh!:) Trodde en stund at det skulle ta knekken på meg jeg. ..Nå har jeg klødd hele uka og i natt var første natta jeg ikke klødde. Var bare oppe på de utallige tisseturene:)) Og det var jo bare kosen i forhold:))

Nå kan jeg endelig ruge videre og slappe av siste tiden:) Pakker inn julegaver og prøver å bli ferdig med mest mulig til jul. Babytøyet er vasket og lagt på plass. På tide å ordne fødebagen kanskje?

:))

Hei Kath:-)

Ingen fødsel her ennå nei. Tror vesla trives så godt i magen at hun blir der en stund til, hun romserer iallefall veldig godt der inne :-) Jeg er iallefall ferdig med +2 ukene og nå er det -2 ukene igjen ;-)

Så kjedelig med allergisk reaksjon, men bra at du har fått penicilin som hjelper :-) Jeg fikk kun ømhet på stikksåret - heldigvis!

I natt sov jeg elendig og har vært våken siden kl 5. Skal prøve å sove på sofaen senere i dag, har så vondt i kroppen i dag. Bekkenet har virkelig løsnet en del i de to siste ukene, godt tegn da - den gjør jo seg klar til fødselen :-) Det er min feil at det ble dårlig søvn i natt, jeg vandret del i byen i går, var hos jordmor, på kafetreff og måtte shoppe litt. Så i dag blir det rolig hjemmedag med helgerengjøring innimellom hvileøktene :-)

Det er godt å få fødebagen unnagjort, da slipper du å tenke mer på det ;-)

Rart ikke lenge til vi får babyene våres! Jeg gleder meg veldig til å hilse på vesla, men samtidig lurer jeg på om hun noesinne vil ut ;-)

Hei igjen!:)

Ja du får prøve å hvile så godt du kan nå. Det hjelper jo godt på med den middagsluren på sofaen. Det kan jo skje når som helst nå. Høres jo ut som bekkenet ditt er klart. ;)

Jeg tror magen min har falt ned nå. Skal spørre jordmor på mandag. Kanskje jeg får til termin om jeg er heldig:)

Skal du noe mer til kontroll da?

Ja, snart har vi babyene våres her. Helt utrolig å tenke på.

Ringte til cfc i dag og fikk vite utseende på donor. Tenkte litt på at jenta kunne bli veldig høy da jeg hadde valgt donor høyde 185-195! Var jo overbevist om at jeg skulle få gutt jeg! he -he Men han var bare 178 høy. Faktisk under det jeg hadde valgt.:)

Ellers så er snuppa i magen utrolig aktiv her også. Mer enn noen gang faktisk! Det var noen voldsomme bevegelser her om dagen, og magen sto rett ut. Trodde hun skulle sprenge seg ut! For noen krefter hun har!! Jeg håper ikke hun har snudd seg med rompa ned.. Nå som hun har ligget med hodet ned hele veien..

Lykke til hvis du skulle føde i natt eller i morgen da, ellers så hører jeg vel fra deg;))

Heisan.

Kynneren blir bare mer og mer intens. Fikk masse vonde mensmurringer da jeg gikk tur med hunden i går og i dag. Men, inte rier foreløpig. Snart 4 uker etter termindatoen nå. Hvis ingenting skjer innen onsdagen skal jeg bestille time for modningssjekk på føden (St.Olav tilbyr modningssjekk ei uke etter terminen og evt igangsetting - men det avhenger av hva de finner ut ut i fra undersøkelsen). Håper jeg slipper det.

Min donor er 186 høy, men sist jeg sjekket så jeg at donoren er borte fra cryos side, han har kanskje sluttet å donere. Har du vært der inne? Du kan evt gå inn og skrive donornr på cryos sin side for å hva de har av info på din donor:

http://dk-da.cryosinternational.com/private/donorsoegning.aspx

Å ja dere vil høre fra meg når fødselen er overstått :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...