Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 I natt har jeg planer om å stoppe å tilby nattpupp. Snuppis er over 8 måneder nå og spiser veldig godt om dagen. Men hun våkner allikevel 5-6 ganger om natta, og helst etter at jeg har lagt meg. Frem til da sover hun som regel veldig godt. Jeg har henne på mitt soverom, har ikke eget rom til henne enda og alternativet er at jeg ligger i stua, men er redd det blir altfor mye løping frem og tilbake? Tenker også at det kanskje er bedre at vi sover på samme rom, for sånn kommer det jo til å bli i noen måneder fremover allikevel. Må si jeg gruer meg endel til i natt, for er ganske sliten av nattevåk i utgangspunktet - men håper at resultatet blir bedre søvn. Er det noen som har tips eller erfaringer å dele?
smilogværglad:) Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Nr 1 tror jeg må være at du virkelig må ville dette og gå inn for det med hud og hår - for det vil helt sikkert bli noen harde netter Siden hun våkner så ofte om natten ville jeg forberedt meg på noen netter på sofaen jeg. Tror nok ikke du vil ha mulighet til å slappe av "mellom slagene" ellers. Tilby henne vann når hun våkner. Du bør også bestemme deg for når du synes det er ok å gi henne mat om morgenen, så du har et mål.. Lykke til!
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Nå har vi hatt to netter uten pupp og jeg har sovet i samme rom som før. Eller forsøkt å sove da..hehe.. Hun har våknet ofte begge nettene, veldig ofte.. Men andre natta var allikevel roligere enn første, hun godttok fortere å få kun smokk og noen stryk over kinnet. Så nå håper jeg virkelig at det blir enda bedre i natt! Håååper virkelig dette fungerer!
Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg gjorde det "selv" uten at pappaen gikk inn på rommet hennes. Jeg gikk inn og trøstet istedet for pupp. Tok 3-4 netter. Ble litt skriking, alt fra 15 min til 45 min, men sovna til slutt. Litt tilbakefall ved tannfrembrudd o.l. Men det gikk superbra at mamman gjorde det her. Tror det er bare tull det MÅ være pappan som gjør det. Vet ikke hvordan det utarter seg når du har henne på samme rom, men om du er konsekvent lærer hun sikkert at det ikke vanker pupp på natta uansett....
Knotten & lille persille Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Her i huset nytter det ikke at pappaen trår til. Hun aksepterer han ikke på nattestid. Skrev et innlegg igår om at vi hadde tilbakefall ifb med at jeg har vært syk, men i natt bestemte jeg meg får å ta opp kampen igjen. Hun lar seg fint trøste i sengen uten pupp, så det er tydelig at det ikke er det hun er ute etter på natten - mest kos og trygghet antar jeg. I går våknet hun bare en gang etter hun hadde lagt seg. Ble litt styr i en times tid (heldigvis før jeg la meg), men så sov hun hele natten etterpå. Om pappaen går inn eskalerer skrikingen voldsomt så vi har lagt han på hylla:-) De tar tegninga fort disse små, bare man er konsekvent (som jeg ikke har vært flink til).
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Siste natt gikk enda bedre enn de to første. Våknet "bare" 3 ganger, første gang etter 8 timer, og alle gangene holdt det med at jeg ga henne smokk og strøyk henne litt på kinnet. Tok maks 2 minutter. Så nå har jeg virkelig tro på at dette kan gå bra! ) Men tre ganger opp av sengen er allikevel for mye da, særlig om man tenker sammenhengende søvn for meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå