Gå til innhold

dere som har mista en spire

mamma til blå 2010 og rosa 2016

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge har dere prøvd for å bli gravide igjen? og dere som har blitt gravide etterpå hvor lang tid brukte dere?

jeg mista i ma 24 juli, og når tr bare forsvinner skal jeg over i 4 pp. synes disse månedene etter jeg mista er så ufattelig mye lengere enn før jeg ble gravid sist. i starten trøsta jeg med det mange sa til meg at en blir fort gravid etter å ha mista, selv om folk som sliter med å bli det blir det bare 1 månedes tid etterpå. begynner å miste helt håpe om å noen gang bli gravid igjen her jeg sitter. så hadde vært fint med noen erfaringer fra andre her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble gravid etter 6pp etter min SA, men mistet igjen. går nå inn i 2pp etter SAen. Jeg tenkte som deg, men føler meg mere rolig nå. Og jeg håper og tror at det kommer til å gå litt fortere nå siden jeg skal på min andre perotime kur. men skal ikke det denne mnd, men neste. er i pause mnd nå.

Skrevet

Hei

Så utrolig trist at du mistet. Jeg hadde MA i januar og er nå i 9. pp etter MA. Ja, syklusene virker lenger, jeg er mer opphengt i det å bli gravid enn tidligere.

Ta det med ro, du blir nok gravid igjen, bare at noen ganger tar ting tid dessverre.

Lykke til

Stor klem

Skrevet

Hei =)

Jeg forsøkte i over 6 mnd på å bli gravid jeg når jeg først startet planleggingen - og ble så endelig gravid, men mistet tvillingene i MA 12 uker på vei, var da helt knust... Prøvde å bli gravid igjen med en gang. Fikk mensen 1 gang og så ble jeg gravid igjen (hurra!!!!) - men tragisk nok mistet jeg også denne lille spiren da i uke 10 - tilfeldig oppdaget på ultralyd begge gangene - nærmer seg 6 mnd siden siste MA nå... Begynte å prøve igjen med en gang - men ingen spire foreløpig... Så hvis jeg teller fra da jeg sluttet med prevensjon på våren/forsommeren 2008 - så blir dette sånn ca min 19 pp. I perioder (rundt TR-tider) er jeg kjempelei meg og tenker at det aldri blir min tur igjen - men som regel etter EL - da stiger håpet og jeg er positiv inntil den hersens TR kommer på besøk - da er verden ett skikkelig "dritt-sted" i noen dager!!! Før håpet stiger igjen og jeg prøver å være positiv inntil det motsatte er bevist =)

Man må bare trøste seg med at kroppen blir gravid når kroppen er klar igjen - og så må man prøve å leve livet som normalt og være positiv - for en vakker dag blir det vår tur =)

Lykke, lykke til med prøvingen da!!! Håper den sitter fort hos deg =)

Klem fra

Skrevet

Etter 5 pp ble jeg i gravid i mai, men det ble dessverre SA. Og nå, 5 pp etter, håper vi at det sitter! Tre dager til ikm.

Men førstemann gikk det 6 pp, og da hadde jeg brukt p-piller i 9 år. Ingen problemer den gang, han kom egentlig som bestilt :)

Nå fem år etter er vi veldig klare og utålmodige, særlig etter SA i sommer!

Skrevet

takk for svar.

ser ut som det er vanlig at det ikke går så fort som jeg har fått høre. håper vi alle sitter med en spire hver snart som klamrer seg fast. men merker at det er "viktigere" å bli gravid nå enn det var. jeg savner babyen min, og vil så gjerne ha en ny en og glede meg over.

Skrevet

Jeg mistet i juli slik som deg,og har prøvd siden å bli gravid men klaffer jo aldri pga ustabile sykluser..:(

Hørte også at man skulle bli fort gravid etter å mistet,men det stemte ikke spørru meg! :)

Får håpe vi alle får det til snart!! :)

Skrevet

Vi mistet i mai, sa, var da 7 uker på vei. Jeg har kommet over det, men jeg synes innimellom at det er så innmari bittert å tenke på, så forbanne urettferdig. Vi hoppet over en pp etter aborten, og har vel prøvd igjen 3 ganger etter det da. Har en liten pause denne pp. Hadde en kjemisk graviditet forrige måned. Jeg skal aldri teste tidlig igjen, for å si det sånn! Enten kommer mensen, eller så kommer den ikke. På mandag skal jeg til legen og ta blodprøve for å sjekke progesteronnivået mitt, og er det lavt fåt jeg pergotime. Jeg håper jo jeg slipper det, men jeg er veldig glad for at det endelig har blitt satt i gang noen tiltak. Prøvde i 5 mnd før jeg ble gravid første gang. På et offentlig legekontor ville de vel antakelig ikke ha tatt de prøvene eller gjort noe som helst, men jeg har vært hos privat gyn, så mye enklere når man bare betaler litt ekstra!

Håper alle vi som har opplevd å miste snart blir gravide igjen, vi fortjener det!

Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Hei, vi begynte også prøvingen sommeren 2008 (har ei datter født august 2007)... ble gravid i romjulen 2008, SA i slutten av januar 2009 uke 8-9, så ny SA i mars og SA i mai.. og så en MA like langt på vei som den i januar i beg. av august....

så det tar på!! Etter den i august fikk vi utredning (tappet 5 glass av meg! og et par av mannen).. ingenting viste seg å være "galt" heller ikke kromosonprøvene vi nettopp fikk svar på...

max uflaks? Eh.. syns ihvertfall det tar på... vanskelig å prøve..men vil jo ikke gi opp heller for vi har jo klart det før (uten knapt å prøve, vi var nyforelska og hadde såvidt snakket om å få barn og vips...) MAen i sommer var veldig hard da jeg mest sannsynligvis var gravid med tvillinger da (noe både jeg og gyn.mente)...

jaja.. Henger med dere her jeg også! (og går til akupunktur hver tredje uke).

Skrevet

Mistet i sa i mai, hadde da prøvd i 5 måneder, nå 5 måneder senere har det fortsatt ikke skjedd noe...

Skrevet

Etter min første MA, tok det 6 mnd før jeg ble gravid igjen. Da vi mistet den også i SA på julaften i fjor, mistet jeg nesten motet sammen med den... Men så klaffet det igjen i neste syklus, og den lille luringen er snart 3 uker og ligger og sover i vuggen nå.... Er bare innom og kikker her, og lurer på om vi snart skal prøve å se om vi passer til å være familie på 5...

For min del tok det altså lenger tid å bli gravid etter MA enn SA..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...