Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Blir snart deprimert av dette her kjenner jeg! Det som skulle være en koselig ventetid er plutselig bare stress - og mye pga folk på jobben min. De tar virkelig ikke hensyn. Har i mange, mange uker sett hvordan folk hoster og nyser i hendene - uten å vaske seg. Og noen nyser ut i løse luften. V felleslunsjen står det antibac tilgjengelig, men svært få bruker den. Og de kommer på jobb selv om de hoster og er tydelig dårlige. Jeg er eneste gravide på arbeidsplassen, og mange vet ikke at vi har "jobbet" for å bli det i over 3 år. Endelig, endelig er jeg gravid! Fordi jeg i dag igjen så 6-7 rundt meg som hoster og hoster - i hendene, sendte jeg ut en mail til alle på jobben. Skrev om min bekymring for influensaen og hva som kunne gjøres på arbeidsplassen for å forhindre smitte. Høflig og ydmykt skrevet. Fikk kun en tilbakemelding på mail om at det var bra info - av 30! Og resten av dagen så jeg 3-5 stykker som hostet videre i hendene og fortsatte som før...Føler bare de gir F! Kjente jeg ble mer og mer ukonsentrert, kvepper til hver gang noen hoster, og ble helt på "gininga" fordi jeg føler folk bare driter i det. Det er så lite jeg ber om! Det er svineinfluensa i byen her, spesielt på skoler - og mange på jobben min har barn på skole og i barnehage... Har bare lyst å bure meg inne hjemme resten av svangerskapet (starter på uke 27 nå). I helgen var jeg helt avslappet og ikke stresset... Hvordan takler dere andre det?
NurseShark Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Hei du, Jeg er helt enig med deg. Folk eier kke forståelse eller respekt for andre mennesker. Det blir veldig tydelig i slike situasjoner. Alle spiller hovedrollen i sitt eget liv og veldig få bryr seg egentlig så mye om andres situasjon. Eller i alle fall klarer de ikke å sette seg ordentlig INN i den. Det er kjipt av vi skal gå rundt å skvette og ha angst for å bli smittet fordi ikke folk bryr seg. En på joben min tok med seg sin febersyke sønn på jobben fordi han skulle i et "viktig møte" jeg ble rimelig forbanna og sa at enten fikk han dra han hjem derfra eller så gikk jeg. Men blir jo litt redd for å bli oppfattet som "paranoid" og at man "overdriver" men det skal vi ikke bry oss noe om. Vanskelig situasjon det der. lykke til uansett..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 takk skal du ha! helt håpløs han på jobben din da - dra febersyk sønn rundt pga møte...uff, uff... ja, jeg er sikker på alle på min jobb syns jeg er hysterisk, men jeg er forbi det punktet hvor jeg bekymrer meg for det...bekymrer meg mer for sykdommen og det at folk vet så lite om hvor enkelt man kan forebygge smitte. var i banken i dag, og da satt hun i kassen og hostet og hostet i hånden, samtidig som hun holdt på mitt visakort og diverse som jeg etterpå skulle ta i... skulle tro folk ikke følger med på nyheter eller noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå