Gå til innhold

Dere som har menn som har sterilisert seg. Et par spm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreløpig har vi bare et barn, så han har ikke tenkt å klippe snora enda, men det er et par ting vi lurer på.

Er det bak pungen selve snittet blir tatt?

Hvor langt stykke er det de kutter bort?

Og, siden det ikke kommer sæd lenger, er det bare den "spermen" som kommer? Merker man noen forskjell fra tidligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir lagt et lite snitt over der steinene er i pungen. Ikke store snittet. Lokalbedøvelse.

De kutter ikke bort noe som helst, men kutter sædlederne tvers over, slik at kontakten mellom testiklene og penis er borte.

En vil ikke kunne merke forskjell i ejakulasjonen. Den er helt som før, også mengden som kommer ut. En må ha mikroskop for å se forskjellen. Og da ser en at der ikke er sædceller i væsken etter steriliseringen. Men en må bruke annen prevensjon den første tiden etter sterilisering, fordi systemet må tømmes for klargjorte sædceller.

Skrevet

Hei, min x steriliserte seg. Er i pungen det blir snittet et lite stykke. Blir blått og hovent etterpå. Må holde seg i ro ca en uka. Ikke vondt og var fort gjort. Kommer ut akkurat samme type sæd som før, og like mye, bare at det er døde sæd celler. Merker ingen forskjell fra før.

Skrevet

Når jeg kom sammen med min mann var han sterilisert. Han hadde vært gift før. Jeg kunne ikke se tegn til arr, og jeg merket ingen som helst forskjell. Når vi bestemte oss for å prøve på barn, opererte han andre veien igjen.

De arrene er midt på pungen, og de er på samme stedet som steriliseringen var gjort, disse arrene er synlige. Når han ble sterilisert så kutta de på midten, og de kutta ikke bort noe, nettopp slik at det skal kunne være mulig å få det reversert om de skulle angre seg.

Jeg merka ingen forskjell etter at det var gjort heller. Bortsett fra at jeg etter en stund ble gravid.

Tok et par tre uker i avholdenhetstid, og det var blått, gult, ømt og hovent, og han måtte gå med svært stramme underbukser i en periode.

Skrevet

Det kommer ikke ut døde sædceller da...

Forbindelsen blir kuttet slik at sædcellene ikke kommer ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...