Gå til innhold

Hvordan bruke nesesugeren?

Anbefalte innlegg

Ser at det er flere som skryter av nesesugeren. Jeg gjorde også det da lillebror var nyfødt og holdt på å kveles av snørr. Da brukte vi nesesuger og fikk ut en "ert" av hvert nesebor. Siden har vi ikke fått ut noe. Vet jo at det fins noe inni der, for han hikster etter luft om natta og slipper puppen og klarer ikke spise.

Jeg drypper med noen saltvannsdråper og tenker at det løser det opp og det blir seig gørre. Også klemmer jeg gummiballen på nesesuget sammen og fører inn i nesen. Holder for det andre neseboret, men ingenting skjer. Svupp sier det bare også er lufta inni suget og ikke snørret.

Hva er det jeg gjør feil, for jeg klarer ikke dette..!

Hjelp!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140872354-hvordan-bruke-nesesugeren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok la meg se om jeg klarer å forklare dette da.. =P

For det første holder jeg ikke foran det andre neseboret.

Gjør forøvrig akkurat som deg, men merker det er viktig å passe på at nesesugeren liksom tetter "nesehullet"?! Da blir det et slags vakum og vips så kommer den etter noen ganger. Må av og til "fukte" flere ganger for å løse opp og gi det ett minutts tid før jeg prøver igjen hvis det er skikkelig tørt..

Ble tipset på barneklinikken engang om å ta saltvann i en "minisprøyte(?!)" og sprute det inn i nesen med litt trykk slik at det blir skyllt ned i halsen. Har ikke prøvd, men er det skikkelig gale så er kanskje det løsningen??

Lykke til, håper det ordner seg..fælt når vi ikke klarer å fikse for de små!!

Hehe. Har både holdt for det andre neseboret og ikke. Tenkte vel at det kom luft gjennom der da.Men poenget er, ut fra det jeg skjønner, at suget må dekke hele det neseboret som suges av. Og det er vel der jeg ikke har vært flink nok. Og da han var nyfødt dekte den jo hele hullet uansett siden han var så liten.

Vel, vet hva som skal frem og tørkes støv av til kvelden. Den nes skal renskes før natta!

Takk for god beskrivelse Lykke2009!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...