Gå til innhold

Har bestemt meg, vaksineres i dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har som dere flest: vært i tvil. .

Jeg bestemte meg da jeg leste om en barneavd i Østlandet fikk svineinfluensautbrudd, både ansatte og barna som er innlagt der er blitt smittet.

Jeg har 2,5 uker igjen til terminen og tanken på at babyen skal få svineinfluensa som nyfødt er ikke til å holde ut.

Så i dag skal jeg ta den og gå ut med hodet hevet og si til meg selv: dette her går bra :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med valget:) Jeg har også tatt den!!!!!

Skjønner veldig godt dine tanker.

Skrevet

Tror jeg ender opp med å ta den jeg også. Fant dette på

http://www.aftenposten.no/nettprat/article3322465.ece Nettprat med Hanne Nøkleby ved folkehelseinstituttet:

Jeg er gravid i uke 32 og når vaksinen blir tilgjengerlig er jeg i uke 35, men den virker ikke før dose nr 2, og det er jo i uke 38. Vet dere hvordan virkning den gir til foster i så sent stadie? eller hvordan skader på foster som kan oppstå pga innholdstoffene i vaksinen som f.eks kvikksølv?

Tone

De fleste får god efefkt av vaksinen etter én dose, selv om anbefalingen foreløpig er to (det vil sannsynligvis bli endret for personer som ikke har nedsatt infeksjonsforsvar ellerandre spesielle forhold). Risikoen for komplikasjoner til influensa er størst sent i svangerskapet. Enda et poeng er at antistoffer overføre til barnet, så det blir litt beskyttet de første månedene. Risikoen for skader på grunn av vaksinen kan du se bort fra så sent i svangerskapet.

Er faren for skader på babyen som har holdt meg tilbake, men siste linjen der beroliget meg. (min baby er 34 uker og 3 dager i magen nå)

Skrevet

Da er det gjort. Jeg kjente ingenting da de satte i sprøyten :-)

Nå håper jeg at vesla blir i magen en stund til slik at hun får i seg nok antistoffer mot svineinfluensa.

Så godt å få det overstått :-)))))))))

Skrevet

Kan bare gratulere deg med valget og ønske deg lykke til mot en spennende fødsel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...