Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 det er snart 4 uker siden jeg fødte.. Har de siste dagene hatt veldig vondt i høyre hofte. Er smerter som kommer og går. Det begynner i hoften og stråler nedover låret, og stopper ved kneet. I natt vridde jeg meg av smerte, og måtte ta smertestillende, noe jeg prøver å unngå. Noen som vet hva dette er/kan være??? hadde ingen plager med dette i svangerskapet..
Underveis --> Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Kan jo være alt fra isjas og prolaps til bekkenløsning. Har trøbbel med både symfysen og hofter 7 mnd etter. Hadde riktignok bekkenløsning under svangerskapet. Kom det til en lege, og få rekvisisjon til fysioterapeut. Jeg strever fortsatt med å få ut finger'n og dra til fysio. Er bare så utrolig slapt av meg, for jeg _vet_ jo at dette bør strammes opp! Må forøvrig legge til at jeg kjenner det kun når jeg er i bevegelse, eller har vært mye i bevegelse. Ellers ikke.
hurra1234 Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Stråling nedover fra hoften til låret er typisk isjas. Det pleier å gå over etter en stund. Det er pga at litt av putene mellom knokene i ryggen er blitt skvist ut, og da kmmer litt nerver i klem eller noe. Tar noen dager og så ordner som regel kroppen opp. Legen kan sjekke deg for det. Det gjør man med å blant annet ta en kald klut og stryke nedover fra mage til lår. Man blir nemlig litt følelsesløs på visse områder av det. Hehe.Nå hørtes jeg ut som en ekspert. Men en venn av meg fikk dette på ferie i sommern nemlig. OGSÅ kan det selfølgeli være noe annet også!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå