Gå til innhold

Måltidsrutiner 7 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

jeg lurer på hvordan måltidsrytmen til dere med babyer på 7-8 måneder ser ut. Lillemor er nå 6,5 mnd, og får foreløpig to måltider om dagen; noe middagsaktig i 12-13-tiden (da introduserer vi nye ting, og det er ikke alltid så mye som går ned), samt grøt om kvelden ca. kl. 18:30. I tillegg går det med mye mm, både natt og dag. Hun er god og rund, og lider absolutt ingen nød ;)

Så jeg lurer litt på hvor raskt det egentlig er nødvendig og tilrådelig å øke på med flere måltider. Men forrigemann begynte jeg å jobbe veldig tidlig (altfor tidlig...), og det ble mye styr med å få det til å klaffe med mat da pappa skulle stelle hjemme. Denne gangen har jeg fortsatt tre måneder igjen med permisjon, og er langt mer avslappet :-)

Hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har mat blitt hovednæringen for Lillemann som er 7 mnd i dag. Jeg ammer den lille skvetten som er igjen på morgenen, og så er det grøt etter at han har sovet et par timer etter ammingen. Da er klokka rundt 8. Full posjon, og enda litt til. Siden jeg ikke lenger ammer på dagen har han den siste uken begynt å drikke mye mer mme, og får nå kanskje 3-400 ml om dagen fordelt på et par måltider. Middag i ett-to-tiden. Stort sett hjemmelaget. Omtrent like mye som et middagsglass. Er det kjempegodt, så spiser han mer. Får gjerne et fruktbeger til dessert. Til kvelds er det grøt igjen. Ca kl 1800. Her varierer det litt hvor mye han får i seg, for han er litt propell i stolen og griser noe helt vanvittig! Legger seg som regel kl 1900. Dersom han har behovfor et mellommåltid, så får han gjerne en brødskive med leverpostei. Fin måte å trene opp fingerferdighetene hans på :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...