Gå til innhold

Når begynner dere med brødskive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille persille er 6,5 mnd og får stort sett smake på det vi spiser (med unntak av melk, honning og andre obvious fy-fy). Hun elsker brødbiter og tygger storfornøyd med de tannløse gummene sine. Bananbiter og andre myke ting går også rett ned. Lurer på om det er noen grunn til at hun ikke kan få f.eks en halv skive til lunsj? Har holdt litt igjen siden jeg ikke er sikker på hva det gjør med magen hennes, men det ser ut til å gå greit. Hva har dere evt. på skiva? Hun har bare fått leverpostei hittil og det er nam-nam:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun ikke har problemer med bitene, skal det vel ikke være noe i veien for å gi brødskive når hun er 6,5 mnd. Har gjort forsøk her i huset fra han var ca 7 mnd, men det har gått heller dårlig. Han er ikke begeistret for biter/klumper.

Først nå i det siste har han begynt å spise skikkelig, men for lite til at det kan inngå som måltid. Han har ikke likt leverpostei på, så det har gått i prim for det meste. Blåbærsyltetøy(lettvariant med mindre sukker) har også blitt akseptert. Og nå siste dagene har han fått smøreost.

Ellers kan man ha på frukt som banan, forskjellige fruktmoser, bare smør/margarin.

Er så forskjellig info ute å gå ang når de kan få bearbeidede melkeprodukter, så jeg har vært litt i tvil der, men så ble det etterhvert viktig å begynne å få i han brød syns jeg, så da ble det til at jeg tok på det han ser ut til å like, som prim og nå smøreost. Nå er han snart 10 mnd og da er det jo greit, men det er gjerne litt tidlig ved 6,5 mnd.

Skrevet

Begynte med brødskive da han var 6 mnd. Er 7 mnd i dag. Får det ikke som noe fat måltid, men får vel gjøre det til en rutine snart. Får gi det sammen med ett av melkemåltidene som han egenhendig har innført ;-) Her går det i leverpostei og prim. Har ikke begynt å bli kreativ på det området, og det ser ikke ut til å plage ham det minste ;-)

Skrevet

Småtten har fått brød fra han var ca fem mnd gammel, og det har gått finfint. Leverpostei er jo fint å begynne med. Nå får småtten (ni mnd) makrell i tomat, hvitost, smøreost og prim.

Skrevet

Vi begynte med brød når prinsessa var i den alderen, fordi grøt var veldig lite populært:)

Så ble tipset av helseøster om brød - og hun elsket og elsker brød! :)

Av pålegg synes min at leverpostei, makrell i tomat, kaviar, prim, smøreost, fruktmos (beger), banan og bare smør er kjempestas, men så er hun et matmoms av dimmensjoner og da! :) Dette har hun fått hele tiden.

Smøreost og prim skal være ok, selv om det er melk i fordi det er varmebehandlet.

Skrevet

Han fikk skorper å sutte på fra han var 5 mndr gammel, et (godt) råd jeg fikk av min svigerinne som har 4 barn. Hjalp masse når det klødde i tannkjøttet. Han fikk også ristet brød når vi var i Canada, siden vi ikke hadde brød med hard skorpe som her.

Skikkelige skiver med pålegg begynte jeg ikke før han var 7 mndr. Han får ikke så mye fordi jeg foretrekker å gi han mye grønnsaker og mat med smak, brød er liksom lett å like og han kommer til å bli overføret med det i barnehagen. Men han får en skive i ny og ne, med makrell i tomat eller Prim. Med skorpe og det hele, og samme brød som oss. Jeg unngår å kjøpe brød med altfor mye hele korn.

Magen tåler det like bra som alt annet, og det kan etterhvert bli et bra alternativ til grøt til frokost. Også praktisk som "ventemat" når man er på kafé. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...