knerten09+ knerteline11 Skrevet 26. oktober 2009 #1 Del Skrevet 26. oktober 2009 Knerten sov før 1 - 1,5 timer i første duppen sin, men i det siste har han begynt å våkne etter bare 30 min. Han er fremdeles trøtt når han våkner og jeg prøver derfor å få han til å sove igjen. Noen ganger lykkes det, andre ganger må jeg bare ta han opp. Men da tar det maks 20 min før han blir trøtt og grinete igjen og da får jeg han noen ganger til å sove ca 30 min til. Skulle tro at det beste for han var om han klarte å ta duppen i et, i stedet for å ha den delt opp i 2 på denne måten. Dupp nr 2 sover han ofte litt lengre (ca 1,5 t), men da er vi ofte ute og triller, så det er jo også med på å forlenge den. Noen som opplever det samme? Evt tips? 4. og siste luren er så og si borte også nå. Virker egentlig som han fremdeles trenger den, for han blir veldig trøtt og grinete utover kvelden. (Legges mellom 19.30 og 20.00) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140871528-klarer-ikke-sove-lenge-i-1-dupp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
rima Skrevet 26. oktober 2009 #2 Del Skrevet 26. oktober 2009 Kanskje han har en rap liggende på lur som ville opp før han fortsetter å sove? Ellers er det vel bare hans magiske lille klokke som sier at "åh, litt mammakos hadde vært bra nå". Nei, sannelig om jeg vet. De forandrer jo rytme disse små innimellom, så det er vel bare en forandring på gang med 1.luren da? Vi har det helt likt som dere med 2.duppen. Her triller vi gjerne tur i dupp nummer to og da sover han til vogna stopper. Har selvsagt ikke prøvd timesvis, men 2 timer sover han greit i vogna når vi triller. Sover han i ro i vogna på verandaen eller inne, så er det bare 40-50 min. Det er vel deilig å vugges i søvn og å sove slik humpende i vogna da siden de sover så lenge. Vi har siste lur i 15-16-tiden. Den varer 40-50 min. Tidligere hadde han en "kjapp en" litt før 18 også , men den er falt bort nå. Nå er det mer stas å prate med pappa og storesøster, så da klarer han seg fint til legging kl 19. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140871528-klarer-ikke-sove-lenge-i-1-dupp/#findComment-140872411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå