Melle *prøver på nr 2* Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Det fantastiske har skjedd, jeg er GRAVID ) Vi bestemte oss for ett år siden, etter en uplanlagt graviditet som desverre endte i exu 6+2, at vi ville få barn sammen. På grunn av utdanning utsatte vi prøvingen til nå i høst. 1. oktober skulle vi begynne! Så, 1. juli sluttet jeg på p-pillene. Samtidig begynte jeg å tempe med babycomp. følte det hjalp meg til å bli obs på syklusene mine, selv om de var litt ustabile de første månedene. Samtidig var babycompen et bra prevensjonsmiddel, når den lyste rødt brukte vi komdom. 1. september begynte jeg med kosttilskuddet gravitamin, som inneholder folat. og 1. oktober kastet vi kondomene Hadde EL 12. oktober. Dette ble bekreftet av babycomp og FF, og EL-tester. kjente også at brystvortene var ømme og at det stakk litt på ene siden i magen. Vi hadde sex 2 og 1 dager FØR EL, PÅ EL og dagen ETTER EL. Bare for å være på den sikre siden I tilleg hadde vi regelmessig sex etter siste TR, ca hver 2. eller 3. dag, frem til dagene rundt EL da vi som sagt koste oss hver dag Drakk grapefruktjuice dagene rundt EL, og lå med pute under rompa og gikk ikke på do før morgenen etter. Testet positivt først 10 dpo med billigtest, men den var så svak at jeg ikke kunne tro helt på det. 11 og 12 dpo ble testene sterkere og tydelig rosa. 13 dpo testet jeg sterkt positivt på en QR test, og i dag, på IKM-dagen, lyste CB "GRAVID" etter bare noen sekunder Symptomer har det vert lite av foreløpig, 7 og 8 dpo merket jeg masse stikkinger i magen, på samme sted som det stakk da jeg hadde el. I helgen har det vert litt murringer og jeg føler et trykk nederst i magen. Og så har jeg økt puls og hardere hjerteslag! I dag brekte jeg meg etter å ha spist en skive kaviar og jeg tisser oftere!! Litt om oss; jeg er 23, han er 28. Vi har vert sammen i over 4 år. Ingen barn fra før. Jeg sluttet å røyke for ett år siden, han røyker på fest. Ellers er vi sunne og friske heldigvis Nå er vi utrolig lykkelige og gleder oss til å bli foreldre, termin er ca 7. juli!! <3 Krysser fingre, armer og bein for at spiren holder seg fast i 9 mnd, sender over et fjell med babystøv til alle som vi ha
BettyBoob Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 grattis! Jeg venter i spenning på ikm nå til fredag puppene er kjempeømme og har vært det i nesten en uke nå. Hadde el den 16, hadde sex den 13, 16, 17 og 18 (gubben var borte 14 og 15...) så håper det gjorde susen for det!
-68mamma Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 HI : Ja, dere har jammen gjort alt etter boka ! :-) Dere er jo i den beste aldren for at alt skal gå fint, gratulerer så masse med spiren ! Håper ikke den fæle svineinfluensaen stikker kjepper i hjuene deres men at dere får en flott baby i juli :-) Får jeg spørre hvilke tester du brukte som slo ut 10dpo ? Jeg har kjøpt "High Sensitive" strimler - lurer på hvor tidlgi disse kan gi utslag ?
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 oiii gratulerer så mye.
happygilmore Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 Gratulerer! Så gøy Kan jeg spørre om du er ferdig student nå, eller blir det til våren? Jeg er nemlig også student, men vi vurderer å begynne prøving nå. Ferdig utdannet til våren. Ønsker deg lykke til i graviditeten!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 GRATTIS!!!!!!!! Dere har jo virkelig fulgt oppskrifta:) Håper jeg selv kan følge etter om et par dager. Testet svakt positivt på billigstrimmel og billigstav i dag, men tør ikke tro noe før IKM på onsdag og da skal jeg ta en digital CB med ukesindikator dersom tanta fortsatt har ferie.....
Melle *prøver på nr 2* Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. oktober 2009 Tusen takk alle sammen 10 dpo fikk jeg svaak svaak test med High Sensitive billigtest, som skulle slå ut ved 10 miu/ml (eller noe sånt ) Trodde den var skyggestrek så kastet den. 11 dpo var testen fortsatt svaak men litt sterkere en dagen før. Og siden har de bare blitt sterkere Jeg går 1- året på master og planlegger å ta et friår! Er ganske gunstig for meg å få barn under studiene - siden jeg har jobbet deltid ved siden av får jeg både foreldrestipend fra lånekassen og foreldrepenger fra nav. Og jeg orket ikke vente til jeg hadde fullført utdanning, fått jobb og vert der en stund før jeg ble gravid. Etter permisjonen har jeg bare 10 mnd igjen av med studier, og det blir sikkert oppgaveskriving for det meste. Tror det skal gå veldig fint
-68mamma Skrevet 26. oktober 2009 #8 Skrevet 26. oktober 2009 Åh...så kult at du fikk utslag på 10 dpo med de testene ! Jeg er 10 dpo idag, men skal prøve å vente til torsdag med å ta en test - har ikke IKM før lørdag/søndag. Lykke til så masse !
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 26. oktober 2009 #9 Skrevet 26. oktober 2009 hei =) Hvor får jeg kjøpt tester som slår ut tidlig ??
Melle *prøver på nr 2* Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg kjøpte mine på ebay for en god stund siden.. Hvis du søker på "ONE STEP EARLY PREGNANCY TEST" så finner du de! Strips, hvit foliepakke med bilde av stripstest på
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 26. oktober 2009 #12 Skrevet 26. oktober 2009 må bestille da jo . Da kan jeg vente noen dager til så kjøper jeg test her hjemme =) Trudde det kanskje var noe her hjemme i norge jeg ! Ååååå klarer ikke vente lenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå