Gå til innhold

Trenger Pålitelig barnevakt hver 3. helg!!!

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger barnevakt til min lille datter på 1 1/2 år hver 3. helg. jeg jobber turnus, og har fast arbeidshelg hver 3. helg, noe som innebærer 1 kveldsvakt og 1 dagvakt for det meste.

Da vi ikke har noen nær familie eller nettverk her, sliter jeg litt med og få ting til og gå opp.

Er det noen som kunne tenke seg og passe på datteren min?

Det jeg trenger er noen som kan ta vare på henne mens jeg er på jobb, noen jeg vet kan stille opp hver 3. helg!!!

mvh Silje og Eliana

Fortsetter under...

Jeg kunne gjøre det. Men ville tatt tusen kroner vakta (hvitt), noe du neppe er interessert i. Du skal jo tjene på å være på jobb.

Ville til og med tatt betaling for avtalte vakter som det ikke ble noe av likevel fordi du eller ungen ble syk.

Annonse

Nei, selvfølgelig har du ikke råd til å betale tusen kroner pr vakt. Måtte i tilfelle være fordi du var alenemor og NAV betalte 64%, og du altså 360.

Du tjener nok MER enn tusen kroner på en vakt, men ETTER SKATT blir det mindre. Tilsvarende ville jeg tjene tusen kroner før skatt pr vakt, og selvsagt mindre enn det etter skatt.

Men for all del: Ser at du allerede har fått "napp" hos noen som sikkert har mye mer "fornuftige" priser :-)

Jeg tjener faktisk ikke tusen kr pr. vakt så det blir ikke mye igjen etter skatt heller. Har fått napp, og er veldig spent på hva som skjer videre. Plass er viktig, og ikke minst PRIS!Men det viktigste er at Ungen har det bra.

Håper du får noe napp hos noen rikere og mer velstående enn dette:)

Så fint at det har ordnet seg med pålitelig barnevakt for deg.

Jeg får selvfølgelig ikke "napp" på å være helge-barnevakt for private til tusen kroner dagen :-) Skal man tjene en vanlig lønn, må man ha en vanlig (helge-)jobb.

Men jeg lurer på hva slags (kvinne-) yrke du er i hvis du ikke tjener skarve 1000 kr brutto på en helgevakt???

I nesten alle yrker ligger da timelønnen, selv for begynnere, på 120-150kr. Ganget med 7.5 eller 8 timer blir dette 900-1.200. Og så burde helge- og/eller kveldstillegg komme på toppen. Jeg har f.eks. jobbet i avlastningsbolig i Oslo Kommune. Der er lønna rundt regnet 3.000 for en helg med to vakter.

Jeg har forøvrig også vært helge- avlaster for barnevernet. Der er "betalingen" på 1.000 kr døgnet, delt likt mellom egentlig lønn og utgiftsgodgjørelse.

Annonse

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...