Gå til innhold

Hjelp! Ang jobb med svineinfluensa!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber på en smittepost på et sykehus. Jeg er vanligvis ikke spesielt redd for smitte. Men nå er jeg da i 1. trimester. Sjefen ringte meg i går og sa at det nå begynner å bli unntakstilstand på jobben min pga mange som kommer inn med spørsmål om svineflu. Pratet med overlegen på jobben forrige uke og han sa at jeg burde jo kanskje holde meg unna. Problemet er jo nå når nesten hele avdelingen består av det!

Jeg er ikke spesielt interessert i å bli smittet av svineriet på jobb når jeg ikke en gang har en mulighet for vaksine.... What to do??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her nar du helt sikker krav på tilrettelegging. Jeg jobber også på sykehus, men med en annen pasientgruppe, og vi har fått beskjed ved utbrudd av svineinfluensa blant våre pasienter skal vi som er gravide skjermes fra pasientene. Jeg vet ikke hva du jobber som, men muligheten for å bli omplassert en periode på en annen avdelingen er helt sikker til stede. Førhør deg med din tillitsvalgt dersom du er fagorganisert, eventuelt med verneombud og din nærmeste leder. De har helt sikker rutiner på dette på dit sykehus.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...