Gå til innhold

skal ha KS på torsdag, hva bør jeg gjøre i dagene før???

Anbefalte innlegg

Tenkte å spise litt mindre og slikt sånn at jeg ikke blir å plages mer en normalt med magen etter fødsel.. dette er nr 2, men jeg fødte vaginalt sist..

alle tips mottas med stooooor takk=)

Fortsetter under...

Mener det skal være bra å hive i seg ekstra C-vitaminer pga sårheling og immunforsvar (+ at det er generelt bra for kroppen, da). Og så er det vel det vanlige - faste fra midnatt, klyster...og så er det greit å barbere seg der snittet skal tas (de gjør det på sykehuset også, men jeg syns iallfall det var greit å se over selv først).

Ellers ville jeg sovet og hvilt litt ekstra, for det er ikke sikkert siste natta før blir så rolig.

Gjør noe du liker som du vet det blir lenge til du får gjort igjen etter at babyen kommer :)

Det er vel bare å spise normalt? Bortsett fra at du må faste fra midnatt dagen før... For min del var det ikke vondt å gå på do etter ks, hvis det er noe du bekymrer deg for.

Jeg fikk et tips om å spise minifom for å unngå luftsmerter i skuldera. Er en del som plages med det etter ks. Tok det er par dager før snittet, og fikk ikke vondt, men det er ikke sikkert jeg hadde fått det uansett... ;)

Ellers henger jeg meg på det som er sagt før. Kos deg, slapp av - og gled deg! :D

Hei,

Gjør det som står på infoskrivet du har fått fra sykehuset og kos deg mest mulig:-)

Anbefaler deg å ta med en god shampo/balsam som du kan bruke etterpå. Den såpa du må vaske håret med før du skal til operasjon er en killer for håret ( det tok flere uker før håret mitt ble seg selv igjen he he) Ikke fordi at det er så viktig, men da har du ihvertfall en erfaring som gjør oppholdet ditt litt bedre.

Jeg spiste youghurt med knust linfrø gjennom hele svangerskaper. Får skikkelig fart på magen.

Håper du får en flott opplevelse.-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...