Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg er en 23 år gammel jente som sammen med samboeren prøver å bli gravid. Jeg sluttet på pillen for ca 7 måneder siden, men enda har vi ikke hatt hellet med oss. Men i sommer så var mensen forsinket med et par - tre uker. Vanligvis har jeg aldri menssmerter, jeg bare kjenner det på kroppen når mensen er like rundt hjørnet. Men den gangen fikk jeg noen underlige smerter i magen/underlivet istedet. 2 dager senere da jeg var på toalettet en tur, skjedde det noe rart. Etter at jeg hadde tørket meg, på tørkepapiret så jeg en blodig hvit geléliknende klump på størrelse med en liten plomme. Og etter den episoden blødde jeg ikke noe mer, og smertene var blitt borte. Men ca en uke etter kom mensen som vanlig. Så jeg lurer på om jeg faktisk var gravid, eller ei, og om dette var spontanabort? Har lest om symptomene på spontanabort, og disse stemmer, men allikevel er jeg usikker.. så håper noen kan gi meg svar?
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 det høres jo ut som en SA ja =( men med meg så gjorde det VELDIG vondt da! vanskelig å ikke vite at det skjedde for å si det sånn
Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 Uffda, det hørtes ikke no særlig ut"/ hehe, nei det er veldig så sant.. Men er sikkert veldig individuelt hvor vondt det er osv da, regner jeg med:b Men ei venninne jeg snakka med om det rett etterpå sa jeg skulle prøve å ta en graviditetstest for viss jeg hadde vært gravid og fått en SA, så ville gravidhormonene fremdeles være i kroppen og det ville vises på testen. Så jeg tok en test, men den viste jo negativ.. så den hjalp jo heller lite.. vet du noe om det kanskje? Om det skal vises slik på en test? nei, det hadde vært kjekt å fått et helt sikkert svar, ettersom jeg er bekymret for at jeg kan ha nedsatt fertilitet.. men er sikkert ikke så lett=p
Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 D høres unektelig litt merkelig ut.... men for å "bryte ned" fakta: Det høres ut som en SA, de kan ha maaaaange forskjellige grader av vondt... MEN dersom mensen var 2-3 uker for sen, så burde du da være 5-7 uker på vei alt ettersom (i tillegg kan man jo ikke vite akkurat når fosteret døde..), men uansett ved 8 uker er fosteret uansett bittelite.. Jeg var på UL når jeg var 6+3, da var d 8 mm (mista 2 uker senere) Så en liten plomme blir feil. Hcg burde også være i kroppen opptil et par uker etter en abort. Men d er egentlig umulig å si hva som er rett.. Ta deg en tur til gyn., så får du snakket og spurt om alt du lurer på. Samt at du får innv. UL, og han kan ta blodprøver av deg for å se hvordan du ligger an. Lykke til !! )
Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 Tusen takk for et veldig nyttig svar "snart baby??" !: ) Når sant skal sies, så har det gått så mange måneder siden dette skjedde, så jeg klarer ikke helt å huske nøyaktige detaljer som akkurat hvor forsinket mensen var, hvor mange dager over ikm jeg var før "SA" skjedde.. så jeg prøvde bare å fortelle ca hvordan jeg synes å huske det var.. Men det du sa om at ditt var bare ca 8 mm da du mista det, og at mitt da evt umulig kunne vært så "stort" som jeg beskrev det.. da huska jeg at mitt heller ikke var stort større enn ditt.. viss jeg hadde sagt som ei lita "drue" så hadde det nok vært mer nøyaktig. skjønner ikke hva jeg fomla med:b Så da stemmer det overens med at det kunne vært en SA.. Men igjen så viste jo ikke testen noen tegn til graviditet som sagt.. så da blir det jo ikke så enkelt å bli klok på hva det egentlig var. Så som du sier hadde nok det beste vært en tur til gynekologen..: ) spørs bare om jeg er for seint ute til det nå når det har gått så lang tid siden hendelsen.. men, vi får se=)
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 prøver å hjelpe til litt her.. Hcg kan forvinne ganske fort, det spørs hvor lenge du var på vei osv.. Jeg tok blodprøve for å finne hvor mye hcg lå på akkurat den dagen jeg mistet. Jeg hadde nesten ikke noe hcg igjen da.. Lå på 60.
Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #7 Skrevet 26. oktober 2009 Hyggelig å kunne være til hjelp ) Nei, tror ikke en gyn. ser om du har vært gravid, men han kan iallefall sjekke din nåværende tilstand. Du skal ikke behøve å gå rundt å engste deg for noe vettu )
Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #8 Skrevet 26. oktober 2009 Takk for flere gode svar! Ble litt klokere i allefall: ) Og det er veldig så sant "snart baby??" - er jo veldig greit å få sjekket om alt er som det skal være, isteden for å gå å bekymre seg for at noe kan være galt.. det er jo ingen god følelse. Så lurer på om jeg bare skal gjøre det ganske så snart: )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå