Gå til innhold

Er det mange her som venter en-eggede tvilllinger?

Siss*40

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg er nå i uke 21 med en-eggede tvillinger. De deler morkake, men har en tynn skillevegg.

Går nå til ultralyd 1 gang pr uke, for å følge med på evt utvikling av tvilling-tvilling transfusjonssyndrom.

Er det noen her som har fått påvist slikt syndrom, og fått behandling for det? Hvordan har det gått?

Føler meg godt påpasset, men gruer meg til hver eneste ultralyd, redd noe skal være galt....

Gleder meg til uke 25 - 26, da er det mulig å redde barna om noe oppstår så de må ut....

Er 40 år, og har ikke barn fra før, så en god del bekymringer. Men prøver å glede meg og tro på at dette skal gå fint!

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er gravid i uke 21 med eneggede tvillingjenter!!

Jeg er ikke sikker på hvor ofte jeg skal til UL fremover for de har flyttet timen min flere ganger, men fra forrige til neste ktr så er d 2 uker. Fra uke 30 skal jeg dit hver uke iallfall!

Straks skal jeg opp på sykehuset for en ekstra ktr for jeg har kjent veldig lite liv i helga, og blir selvfølgelig kjempebekymret selv om jeg prøver å ikke tenke for mye. Alltid betryggende å komme til UL og se at de har det bra men så blir man mer og mer bekymret når det nærmer seg ny ktr.

Jeg er 43 år og har en jente fra før. OG jeg tror dette går bra, men akkurat i dag er jeg litt usikker....

Hvilket sykehus går du til ktr på? Jeg går på Rikshospitalet!

Lykke til!!

Vi får følge med på hverandre!!

:)

Jeg går på KK på Haukeland. Syns de er flinke å følge opp. Kontroll i morgen, og kjenner at uroen er sterk dagen før kontroll. Syns ikke jeg kjenner mye liv, bare litt "bobler" - men det er visst individuelt hvor mye man kjenner når... Masse bevegelse på UL iallfall.

Håper alt var fint med jentene dine på ekstra kontroll!

Hei..:)

Jeg venter også eneggede tvillinger, i midten av januar.. er nå i uke 29..

Jeg går på ultralyd ca hver 14.dag, og mine to vokser veldig fint, og gjevnt.. De ble estimert til 980 gr og 938 gr ved siste UL, så gleder meg til å se den 4... har ny time da..:)

Har ikke hørt om denne syndromtypen du nevner, er det noe de skjekker alle tvillinger for?? De har aldri nevnt noenting ang noe slikt når det gjelder min graviditet..

Lykke til..:) Det går nåk helt sikkert helt fint..;)

Heisann,

var på UL igjen i dag, og for 4. gang denne mnd var alt fint, så nå trengte jeg ikke komme igjen før om 2 uker. Litt deilig. Er 21 uker på vei, og de nærmer seg 400g, har nesten doblet vekten på 2 uker:-)

Slapper litt av nå, og håper alt skal gå bra.

Tror alle blir sjekket for dette, ja, men gjelder kun en-eggede med felles morkake og felles blodkarforbindelser (tror jeg).

Det dreier seg om jevn vekst, at ikke den ene skal få for mye og den andre for lite næring, så blir vel sjekket selv om ikke syndromet blir nevnt...?

Jaja, deilig dag i dag!

Hvordan er det med dere andre og jobbing? Jeg går ut i aktiv sykmelding i lærerjobben min fra mandag av, skal bare ha noen "rolige" timer i uken. Ellers fortsetter jeg litt til med noen timer i uken i den andre jobben, den ikke så "intens" - for intenst er det å være alene med 24 9-åringer ....

Lykke til videre!

Hei!

Så bra alt såg bra ut på UL!! Det er godt å bli sjekket ofte, men det fører jo også til at man tenker mer på hvordan de har det og blir bekymret.

Det gikk helt fint med meg på ekstra UL på mandag og de hadde det helt fint og ikke begynt å utvikle noe transfusjonssyndrom, for det var derfor legen ville jeg skulle komme så de kunne ta en kikk på de. De sparket nok mer innover så jeg ikke kjente de så godt. Men stort sett så kjenner jeg de jevnt og trutt, men ikke så mange av sparkene som kjennes så godt utenpå enda.

Jeg ble sykemeldt 100% fra midt i uke 20 og det var egentlig greit for kjenner jo at jeg ikke orker like mye nå. Hadde heldigvis hatt noen uker til å forberede meg på at jeg kom til å bli sykemeldt.

Men nå orker jeg kanskje litt juleforberedelser også!! ;)

Annonse

Heisann,

godt å høre at alt er vel med deg og dine!

Ellers er det utrolig at det snart er november...og da er jo desember rett rundt hjørnet..

Gleder meg ellers veldig til roligere dager, selv om det nok blir litt jobbing enda. Kjenner at jeg blir mer trøtt enn før, og gleder meg bare til å legge med nedpå når jeg er ferdig på jobb...

Lavt energinivå, skal ha besøk av en venninne i kveld, og gruer litt... Må jo servere noe, og har mest lyst å bare bli liggende på sofaen...

HA en strålende helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...