sanfare25 Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Det e rvanskelig å velge hva man burde gjøre.. men jeg tror jeg skal ta den. Jeg har ei datter fra før og tenker at i verst tenkelig senario så vil jeg heller føde ett barn som ikke 120% perfekt enn å dø fra begge. Hater denne hersens influensaen... Her er ett intervju med folkehelseinstituttet, som hjalp meg litt.. http://www.aftenposten.no/nettprat/article3322465.ece
Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Enig med deg. Jeg kommer også til å vaksinere meg så fort jeg får muligheten. Plages litt av å måtte vente, for det er vel ingenting som tilsier at dette skal være skadelig for fosteret? Kvikksølvet er av en type som skylles ut av kroppen i løpet av relativt kort tid og er mindre mengde enn det man får i seg i et fiskemåltid, skvalen får man visstnok i seg i olivenolje (noe som heller ikke regnes som spesielt farlig...) og virusene er døde. Hva er problemet? Er det noen som vet hvorfor jeg må vente til andre trimester?
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg kommer også til å ta vaksinen. Det er visst like mye kvikksølv i en skive med makrell i tomat som det er i vaksinen, og det har jeg allerede spist flere av. I tillegg er det en gutt i barnehagen til datteren min som har kreft. Av hensyn til ham vaksinerer vi oss.
Snupi27 Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 jeg var hos legen i dag og hun sa at jeg bør ta vaksinen. vaksinen dreper ikke fosteret men det kunne influensaen sa hun. så jeg venter til jeg er i uke 14 så skal jeg ta den.
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 de anbefaler vel ikke å ta den før etter uke 12 eller er dere kansje snart i uke 12.. jeg er så i tvil. men kommer sikkert til å ta den..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå