:-)))) Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Hvordan er de som hunder, er de greie i forhold til barn? Hvor store blir de? Ellers takknemlig for all annen informasjon om rasen...
Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 har ikke en sånn, vet de trenger mye oppmerksomhet og tid, har man ikke tid nok får du en skikkelig umulig hund... Burde ikke bli kjøpt av førstegangs hundeeiere.... Da burde man sette seg godt inn i rasen først.. Veldig lærevillige... Liker å bruke hodet sitt.... Alle hunder er snille mot barn, kommer mye an på hvor mye sosialisering den får mot forskjellige barn som forteller om den kommer til å like barn el ei... pluss, pluss... Dine barn kommer den alltid til å like...De er en del av flokken, får du hunden før du får barn da kan den bli sjalu osv, men da kommer det med sosialisering osv til å ha betydning osv.... Håper du fikk noen tips :-)))
Stratos med 3 barn Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Mye jaktinnstinkt. Vet om flere som har gitt fra seg sine pga det...
Hiv o'hoi Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 de er kjent for å være lite barnevennlige blant annet. Jeg vet om flere som har måttet omplassere sin JRT fordi den har bitt barna.
Seels Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 Jack Russel har veldig høyt energinivå. De trenger ekstremt mye fra eier, både fysisk og mentalt. Jeg falt for utseendet deres, men gikk bort fra å kjøpe en da jeg skjønte hvor "ADHD" de oftest er. Kjøpte i stedet en Dansk-svensk gårdshund. De har lignende utsende og har omtrent like lett for å lære, de krever like mye trim som en Jack (mye!) men er roligere og søtere i lynne. Anbefales
♥tosmåtroll♥ Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 Denne rasen er som sagt over en aktiv hund....lille Lotte liker å løpe etter fugler, svømme etter pinner, hopper som en gaselle i høyt gress, og er stort sett en liten turbo....helt til hun kommer hjem, da roer hun seg ned, og liker best å slappe av på mors (mormor)fang! Hun liker godt når lillegutt (min gutt) kommer på besøk, då blir hun gla og ivrig, og tar godt hensyn til de små hendene som vil ta på henne! Altså i bunn og grunn en kjempehund, men blir svært knytta til eigerne, vil helst være med på do osv...hehe... Men jeg vil også anbefale dverg snauser...de mister ikke hår, og er kjempeherlige hunder!Gode og kosete!!...vil selv ha en slik når jeg skal gå til anskaffelse av hund!
Ronja&Odin Skrevet 26. oktober 2009 #7 Skrevet 26. oktober 2009 gneldrete og ikke så snille mot barn...har ei venninne som har en og hun anbefaler ikke småbarnsforeldre en sånn hund
Ingerstine Skrevet 9. desember 2017 #8 Skrevet 9. desember 2017 Hei. Ønsker å dele mine erfaringer ang Jack Russell: vi er så glad i vår hund på to og et halvt år. Får den ca en times tur om dagen samt en kort lufting for å gjøre fra seg, er den vel fornøyd med å slappe av inne resten av dagen. Den er en skikkelig sofagris og veldig kosete. Den er smart og lærer fort. Den er skikkelig glad i andre hunder og mennesker og vil helst bli sett og kost med av alle. Vår datter er nå 11 og de trives sammen. Den er sterk og robust. Jack Russel er en jakthund, så mens vi den første vinteren lot den løpe løs i skogen, ser vi nå at jaktinnstinktet er i full blomst. Alt er interessant: rådyr, fugler, ekkorn... og katter. Inne lager den ingen lyder, mens den på tur høres ut som en blanding av et villsvin og en fnysende okse de første ti min. I hundeparken har den lært å bjeffe. Den bjeffer dersom andre vi møter med hund i bånd, bjeffer først. Den vil gjerne hilse, og vi spør alltid først om ok. I hundeparken leker den med alle og der er det liv og fart. Håper dette kan være litt til hjelp for dem som vurdere rasen. Vi kjøpte vår hos oppdretter på Tomter gård, Myrveien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå