Gå til innhold

Gutten min fikk en Kivat-lue str 1 år i 2 årsgave i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er kjempefin, en sånn lue med hull til ansiktet. Svigermoren min fikk vite av hun som solgte luen til henne at man måtte kjøpe de 1 år mindre enn barnet egentlig var, ellers ble de for store. Hun hadde sagt at de skal være kjempetrange i begynnelsen, men så vider de seg veldig ut. Stemmer dette? For den ser unektelig litt liten ut. Jeg har fått lapp hvis den måtte byttes, men har ingen erfaring med Kivat-luer.

Noen som vet?

Fortsetter under...

Skrevet

Hmm, jeg synes de er litt små i str jeg da. Hadde byttet.

Skrevet

De skal sitte godt, men str 1 er ikke str 1 år. De er inndelt i str, 0, 1, 2, 3. 5-åringen her har str 2 og 7-åringen str 3.

Skrevet

Jeg synes og de er litt små i str. Min brukte størrelse 5 - 10 år i fjor og da var han 2 år. Men han har stort hode altså. Synes ikke de vider seg så mye ut heller. Jeg ville bytta.

Flott bursdagsgave! Jeg er så fornøyd med de luene.

Beste luene ever :-)

Skrevet

syns også de er små i størrelsen. Min 2-åring bruker størrelse 2-5 år i Kivat, og er helt gjennomsnittlig i størrelsen på hodet. Men det er de vanlige luene til Kivat, ikke de med hull til hodet...

Skrevet

Jeg ville ikke byttet. De vider seg ut ettersom barnet vokser.

Annonse

Skrevet

Trodde Kivat-luene var inndelt i 1-2 år, og 2-5 år...

Skrevet

Ser nå at str. er:

0 = 0-1

1 = 1-2

2 = 2-5

3 = 5-10

Min hadde str. 2 da han var 1 år, men han har som sagt stort hode. Ville tatt han med til butikken og prøvd str. 2. Hvis den passer, holder den jo lenger og. Luene er jo litt dyre. Den skal jo ikke være så stram rundt hodet at den er ubehaglig heller da..

Skrevet

Hm. Takk for svar :-) Tror jeg får ta med meg gutten så prøver vi oss fram. Ja, det var en kjempefin gave, jeg hadde ønsket meg en sånn ;-) Snille svigermor, hun hadde kjøpt Kavat-sko også + en haug med ullklær, ble helt overveldet.

Skrevet

Hadde heller ikke byttet. Syns de utvider seg ganske mye. Jenta mi har vel den str. som er 2-5 år, og den er stor. Hun blir 3 år nå.

Skrevet

Min 2-åring har den samme str, hadde ikke byttet

Skrevet

Poden har str 3, han er vel litt "tykk i hodet".... Kjøpte den ifjor?eller forfjor?? Han er 4,5 nå. Når jeg kjøpte den, så kjøpte jeg den UTEN å prøve, og den var i minste laget!! Ville ha prøvd en str større og sett. Jeg syns de var heller små i størrelsen... Det er en sånn "finlands-hette" med to dusker på toppen.

Annonse

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt disse luene? Finner ikke noe på nettet, bare sko... Noen som har en link??

Skrevet

Jenta vår har kivat lue,men den har aldri vært trang..

Synes du skulle byttet den,har aldri hørt at den utvider seg..

Skrevet

Det er viktig at de sitter godt, de skal ikke være vide i åpningen, da er litt av poenget borte:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...