Gå til innhold

Noen som har prøvd Noka-dietten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat bestilt denne, håper inderlig den kan hjelpe meg litt på veien i kamp mot kiloene. Jeg veier nå 126,6 kg, noe som gir en bmi på 45,5. Får ikke hjelp av noe slag for å gå ned, må greie alt selv. Det er veldig vanskelig! Spesielt vanskelig er det fordi jeg ikke får i meg mer enn max 1200 kalorier pr dag.

Har prøvd å bli gravid i snart 3 år, men det klaffer ikke. Mannen er det ingenting galt med sånn sett, så derfor mener gynekologen at det ikke klaffer fordi jeg er for feit.

Har vært på fertilitetsklinikken på St. Olavs i Trondheim, og der ble vi møtt av en utrivelig kvinnelig lege. Kommentaren vi fikk da vi skulle gå var: "Ta kontakt når bmi-en din er 35, du er altfor feit til at vi kan hjelpe deg nå".. For å si det sånn, jeg har gått opp 9 kg siden da...

Huff, er så frustrert..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, snakk om maks uflaks med leger da.. :-(

Skrevet

Jeg har prøvd og jeg holdt på å sulte i hjel!

Men har veldig positiv erfaring med Grete Roede. Har gått ned nesten 40 kg på 2 år. Har en pause nå pga at jeg er gravid (har faktisk bare gått opp 7 kg i svangerskapet og er snart 39 uker på vei). Har tenkt å gå ned 20 kg til, men må vente til jeg er ferdig med dette og evt amming.

Skrevet

Hvordan var kostholdet ditt før du prøvde noka, anonym 13:24? Bare lurer, altså. For min del må jeg rett og slett få i meg nok. Det står på noka sine sier at inntil 4 måltider kan erstattes pr dag, har ikke tenkt å bare spise noka, også et par måltider til. Blant annet hjemmelagde knekkebrød som er supersunt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg prøvde den for ett par år sia.. Gikk kun på den og spiste frukt eller gulrot i tillegg når sulten ble for stor. Ellers gikk jeg 1 time hver dag. Jeg gikk ned 10,5 kg på 3 uker og ett par dager med den. Men husk at mye er vann i begynnelsen som forsvinner. Og man må vedlikeholde kcal inntaket av annen mat etter endt kur :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Er nå i uke 4 med Nokadietten. Har gått ned 4½ kg og er aldri sulten!

Jippi!!!!

Skrevet

Hei sånn, har du bare gått ned 4,5 kg på 4 uker. Det var veldig lite synes nå jeg. Har du da gått på ren kur?

Er nemlig i samme situasjon som deg og har fått beskjed om å gå ned i vekt ca. 20-25 kg.

Er det noen her inne som har prøvd go123 som de reklamerer for på tv?

Ønker deg lykke til HI.

Hilsen bb

Skrevet

4½ kg etter 3 uker ;-) Er veldig fornøyd, for jeg trodde ikke på dette i utgangspunktet. Har ikke gått på ren kur, bare erstattet 2-3 av 6 måltider med noka. Enten shake eller crisp bar. Gubben er også noe overvektig så vi gjør dette sammen. Kjenner iallfall at jeg er topp motivert, og det er deilig.

Jeg har aldri overspist, bare spist veldig skjelden. Det er så lettvint å ta seg en crisp bar eller en shake, og dermed har jeg fått system på måltidene.

Jeg kjøper noka på www.buyhelse.no.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har ikke prøvd den men gikk ned litt over 30 kilo på et år ved å forandre kostholdet til low carb. Ikke så ekstremt som fedeon, men enkle ting som fullkornpasta og basmati ris, 4 måltider for dagen, unngå vanlig mel og sukker og gå mer på tur.

Har holdt vekten relativt bra, gikk opp igjen 13 kilo pga trøstespising (skulle ønske det fantes noe tilbud hvor man kunne få hjelp med slike ting, de bekenforliggende årsakene..) men fikk av igjen 12 av dem.

Så nå 5 år senere, har jeg jo kun et kilo mer på kroppen.. noe jeg kan leve med.

Har dere blitt udnersøkt for insulinr esistens?

Jeg fikk ikke av meg vekten skikkelig før jeg fikk tabeletter mot dette...de regulerer blodsukkeret mitt bedre.

Fikk forresten et tips fra en ernæringsrådgiver som var ekspert på diabetis.

For å kick starte vekt nedgang var hennes anbefalinger at man 3 dager i uken hadde 3 måltider pr dag med havregryn. gjerne med frukt/br til, noen brukt buljong, elelr ed søtstoff og kanel.

Man blir fort kvitt et kilo med vann pr dag har jeg funnet ut og vekten holder seg for min del nede hvis jeg har meg en dag med dette i ny og ne..

Har kun orket det en gang i uken, men det holder for min del..

Verdt et forsøk kanskje?

Skrevet

Hei vil bare si at det finnes tilbud som type slanke farmer osv...samt et som jeg har godt på ..om det bor i østlandsområdet. friskverklinikken i asker der er det helt supert der får mann tverfaglig hjelp av lege ernæringsfysiolog utdannet trenere og fysiterapeuter og psykiater ....

vet det er vanskelig ..men det hjelper kansje at vi sluter og tenke på oss selv som hpløse tilfeller og bare tenker at vi skal ta 300g om gangen og begynner og bevege oss.

sender dere alle et lykketil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...