Gå til innhold

Navn som passer både norsk og engelsk språklig..

Anbefalte innlegg

Min mann er fra New Zealand, og jeg er da norsk.. trenger navn som passer begge språk.. er jo så mange, men uttales forskjellig.. vil ha noe som man kan uttale nogenlunde likt, eller et engelsk navn man ikke kan "si feil" og gjøre om til dårlig norsk :-) Men som samtidig ikke blir for vanskelig å uttale..

Tror vi har jentenavnet.. men guttenavn er vanskelig! Blir veldig takknemlig om det er noen som har noen fine forslag!

Fortsetter under...

Syntes William er veldig pent. Blir ganske lik uttale tror jeg.. Kunne tenkt meg det som et alternativ til lillegutt.. men samboer er ikke enig.

Oliver.. men er kanskje for populært.. ikke noe flink med guttenavn.. så vi har et problem selv her.. hehe

Takk for tips!

Men jeg er fortsatt ikke noe klokere.. Tenkte Fhilip/Philip, men ble nedstemt hos min mann.. samme med William.. Og Lukas ogNoah er det så mange i nærområdet som heter...

Merker at det også ikke helt hjelper å ha jobbet noen år i barnehage... har man funnet et navn så er det en unge som kanskje ikke slår like godt an som heter det,, og så liker man liksom ikke DETnavnet mer.. aaaahh... ikke lett.. er heldigvis 13 uker til h*n ankommer, håper vi har funnet et navn til da ;-)

Annonse

Vet hvordan det er med navn og jobbe i barnehage ja...;) Hadde samme problemet her!

Jeg synes Kevin, David og Martin er fine navn som funker bra på begge språk.

"Kevin" har jo og samme uttalelse... "Martin" er vel det mest vanlige av de. "David" viker det som er ett av få bibelnavn som ikke er "tatt" av bibelnavntrenden, det samme gjelder "Adam" som også går godt på begge språk.

Men kommer jo an på hva slags navn dere liker...

John, Christian, Christopher, Simon, Tristan, Aleksander, Scott, Paul, Theodor, Georg, Thomas, Erik, Jack, Levi, Arthur, Elliott, Adrian, Jonathan, Tim, Peter, Fredrik, Samuel, Allan, Aksel (Axel), Andres, Aron, Brian, Tom, Victor, Marvin og Edwin er jo navn som går både på norsk og engelsk...

• 2 uker senere...

Hva synes om Aidan? Muligns med James som mellom... hadde egentlig ikke tenkt å ha mellomnavn.. usikker på det ennå.. Men uansett, min mann har Aidan som mellomnavn.. Er det sært å ta et av fars navn? han bruker det aldri muntlig. Svigerfar har James som mellomnavn.. men som sagt, vet ikke m dette ennå.. vil ihvertfall ikke ha James som eneste navn..

Et par andre;

*Shane

*Stephen/Steven (etter min manns onkel som døde ung)

Hjelp! :-)

Har kommet en del forslag,men tar gjerne imot fler :-)

Annonse

Adrian er pent ja! Og det funker med Adrian James! Synes ikke det er sært i det hele tatt, når det ikke brukes muntlig. Heller søtt;) Mer vanlig å bruke fars mellomnavn til barn i engelskspråklige land..

Det er dette med A'en... på norsk Adrian, på engelsk Eydrian' om du skjønner ;)

Men tror kanskje det blir Stephen (steven) ettter min manns onkel som døde ung av kreft.. tror det ville gjort great grandmother proud :)

• 1 måned senere...

Har lagt bort Stephen helt. er ikke komfortabel med det navnet.. og James harvi funnet mange på hans side som heter.. så da blir det ikke det.. bompet borti navnet Dean nå.. men må tygge litt på det.. mulig med mellomnavn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...