Gå til innhold

Linus i svingen/Jul i svingen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var det Linus i Svingen på barne-tv. Lille og jeg koste oss glugg i hjel med den gærne moren til Nure og den litt rare pappa'n til Linus! Vi gleder oss utrolig mye til Jul i Svingen!!

her er gruppa for deg som gleder deg like mye som oss og har facebook.

http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=154158869850&ref=ts

Meld dere inn og husk å invitere venner også!

Skrevet

Linus i svingen er topp. Vi gleder oss :)

Skrevet

Har meldt meg inn!

Så Amalies jul istedet for Jul i Svingen gruppa hadde over 6000 medlemmer...

Håper Linus gruppa får flere;)

Skrevet

vi som ikke liker jul i svingen har 118 medlemmer iallefall.. jeg satset på å slå de.. :ler: 6000 medlemmer vet jeg nå ikke om vi greier. ;p

Skrevet

Lillegutt så linus i svingen for første gang i dag..og fulgte spent med. Begynte å skrike når det var over. Og sa "mamma, æ syns d va såååå kjæmpe artig barne tv i dag" ;) Så da ser det ut til at jul i svingen blir en suksess her i huset:)

Skrevet

Tommelen ned til de som ønsker Jul i skomakergata tilbake iallefall. Noe mer langtekkelig skal man lete lenge etter. Takk Gud for svensk tv, sier nå jeg.

Skrevet

mamma 06. så flott da. :D

oslomor: har det vært noe bra julekalender på svensk tv på en stund da? jeg er fan av skomakergata jeg altså, og det er lille også. MEN den har vi jo på dvd og jeg synes ikke nrk trenger å sende den flere ganger. Det er en stund siden vi var barn liksom.

Skrevet

He-he, jeg tenkte sånn for 20-30 år siden jeg da, da var det veldig mye bra:)

Skomakergata er jo veldig koselig, men det tror jeg at jeg synes av nostalgiske grunner. Synes det var litt tregt på en måte, så innmari koselig. Likte best Tøflus og Jon Blund egentlig, og Fru Enebær på torget:)

Skrevet

åja.. julemorgen på svensk tv var jo helt himmels for 20-30 år siden. hehe. jeg elsket skomakeren jeg. sukk. nå er jeg sikkelig frøken-anti-jul fan. ;p

Skrevet

Å ja, det var utrolig bra. Trasan og apanson og sånt, he-he;) Gleder meg brått til jul nå.

Skrevet

Vurderer å bestille boken til sønnen min på 17 mnd. Er dette en bok for barn i denne aldersgruppen?

Skrevet

boken jeg fikk av bokklubben første året den gikk var ganske enkel. det var postkort som ble sendt hver dag frem til jul vel, og litt tekst til. ikke det helt store. vet ikke om det er den boken nå..

Skrevet

Her gleder vi 'oss' så gæli at vi har kjøpt lik kjolen til Klara Klegg. Arvingen synes den riktignok var stygg, fikk jeg vite senere, så den skulle hun bare ha på når julekalenderen kom. Så lenge ingen så henne. Vel brukte 249,- skattenorske kroner. Uansett, og som sagt tidligere er vi råfornøyde med at Linus bli årets tv.julekalender.

Skrevet

Synes de kunne ha funnet på noe nytt og spennende jeg da...Merker at jeg er utrolig lite engasjert over hva som skal være julekalenderen i år. Men men, så lenge datteren min er happy, så..

Skrevet

Jeg kjenner ingen som liker Linus jeg..Og ikke en eneste person, hverken stor eller liten, gleder seg til julekalenderen..Ingen av våre barn så barne-TV i går..De ble kjempesure og begynte og bråke og herje rundt i stedet :o( SKjønner ikke dette jeg..Selv så ser jeg ikke lenger hva som er "bra" og "dårlig" barne-TV; men Linus skal jo være så utrolig populært blant barna..Både jf media og her inne....

Jeg vurderer og kjøpe jul i Blåfjell på DVD:.Eldstejenta gleder seg til den..Hun forstår ikke at det ikke går på TV;- tror vi får tidenes nedtur her i huset om vi ikke kjøper annen julekalender til barne.TV:.. Og etter vi var på Kino og så teaser for "Julenatt i Blåfjell" så gleder hun sen kjempemasse til Julekalenderen på TV; og til vi skal på Kino....

Nei, får se hva vi skal gjøre..Om HUN ser Blåfjell og resten av klassen ser Linus, så kan det jo hende hun blir litt "utafor" da..FOr antar nesten at alle de andre 1.klassingene ser på Linus..Det er jo så populært.....

Og nei, språkbruk og rampestreker har jeg ingenting i mot..Emil ruler jo :o) Men ungene VIL ikke se på..Forride gang LInus gikk så vi ikke på det,- men da var eldstejenta så liten at vi antok det var derfor..Hun er 6 nå, når gikk det forrige gang?

Skrevet

Jøss, her satt vi som tente lys hele familien og så Linus i går, skjønner ikke hva folk klager for? Hva er det å ikke like?

Jul i Svingen tror jeg gikk første gang i 2006.

Skrevet

He-he..JEG ser sjelden på Barne-TV for tiden..Da får jeg unna mye annet..:o) Men ungene likte IKKE Linus i Svingen.....Jeg satt t.o.m sammen med de da det startet.Vi skulle "forberede" oss på hva som kommer i julen..."bli kjent" med barna som er med..Men neida,- det ble bråk med en gang,- enda jeg prøvde og engasjere de med fisken, han som falt uti vannet osv...Og lo og viste at jeg moret meg..Hallo, de kan sitte og se på "skal vi danse" (reprisen på dagtid) om jeg viser entusiamse og snakker med de om hva vi ser.. Men Linus,- ikke snakk om.....

Merkelige greier.....Da Disney Channel ikke er lov under NRK. barne-TV; så valgt de heller å slå av TV'n....Ja, ja...SÅnn gikk det HER i huset :o)

Skrevet

Merkelig, men alle er vel ikke like:)

Her satt snupps som et tent lys og kikka på - og hun er to år!! Hun liker nok generellt best levende film med levende barn, men selv jeg ble overrasket da.

Forøvrig synes jeg det er merkelig med dette engasjementet for en julekalender. For noen kan det se ut som at en advent uten Amalies jul er dødens og at NRK tar fra dem enhver julestemning.

Men så likte vi og størstemann både Barnas superjul og Linus da... Nå er vel han nesten for stor for noen av delene, men vi får se hva det blir til:)

Uansett greier jeg ikke å engasjere meg så hardt for et TV-program!

Skrevet

Jeg husker ikke Amalies jul jeg??? Når gikk den forrige gang? Hva handlet den om? Mulig den gikk mellom da jeg selv så julekalenderen på TV og mine barn "Påla meg" og se???

Skrevet

Jeg gleder meg jeg også. :) De beste seriene er de som gir oss noe å snakke om, fordi vi kjenner oss igjen. <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...