Gå til innhold

Forslag til forrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha besøk og har tenkt å servere 3retters middag. Problemet er at jeg ikke klarer å finne på noe jeg kan servere til forrett... De fleste av oss er gravide, så alt med spekemat, muggoster ol er uaktuelt. I tillegg er det flere som ikke er så glad i sjømat. Er det noen som har noen gode forslag på hva jeg kan servere?

Det bør helst være litt enkelt også, evt at det meste kan gjøres klart dagen i forveien, for jeg har ikke så lang tid på å få ting ferdig på selve dagen, så det meste av tiden jeg har må jeg bruke på hovedretten (som skal være lammestek).

Skrevet

Hva med en liten salat av cherry-tomater, balsamico-eddik og frisk basilikum?

Skrevet

Ehh... Glemte også å skrive at jeg ikke er så glad i tomat selv, men ellers et veldig godt forslag:-) Som sagt, så er ikke dette så lett. Vil helst lage noen de fleste liker også når jeg først skal lage 3retters middag.

Skrevet

Aparagus med bacon, pinjekjerner og til slutt pynte litt med crema di balsamico.

Skrevet

Asparges

Skrevet

Det hørtes godt ut, så takk for forslaget:-) Men tar gjerne i mot flere forslag hvis det er flere som har.

Skrevet

skinke og melon?

en suppe?

ellers kan du jo kanskje google,og se om det kommer opp noen oppskrifter da...

Skrevet

Suppe! Klassisk forrett. Hjemmelagd selvsagt, ikke noe Toro. Kan varmes opp rett før servering. Eller hva med en kald suppe:

F.eks. en Vichysoisse, som er noe så enkelt som en purre og potetsuppe, servert kald. Smaker veldig godt, selv om det kanskje høres litt rart ut. Kan lages i god tid.

Gazpacho, krydret spansk suppe, også servert kald.

Varme supper:

Knallgrønn ertesuppe, lagd på grønne frossenerter, most i blender/stavmikser.

Deilig skogsopp/sjampinjongsuppe.

Suppe med kylling, lime og kokosmelk - thaimat.

Skrevet

Takk for mange gode forslag, jeg skal nok klare å bestemme meg for noe:-) Skinke og melon går nok ut pga mange gravid (det er vel over halvparten av de som kommer som er gravide inkl meg selv), for det er jo best med spekeskinke, men ellers er jo det både godt og enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...