Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #1 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg har mye stress i livet, alvorlig syk far og masse konflinkter med bf til mitt første barn. m.m. Jeg har prøvet tre ganger å bli gravid v Stork med uten hell, har vært på UL etter bruk av Pergotime og brukt eggløsningssprøyte men ingenting har gitt resultater. Jeg vet at mye skal ligge tilrette for at alt skal klaffe men nå har jeg og vært på lapraskopi og eggledere er åpne og fine og ikke noe annet galt ble funnet. Jeg har jo et barn fra før så gravid kan jeg bli. I hvor stor grad påvirker stress graviditet og det å klare å bli gravid. Syklusen min er noenlunde stabil 28-30 dg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140868249-stress-og-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 25. oktober 2009 #2 Del Skrevet 25. oktober 2009 Stress er jo aldri positivt....men hvor mye det spiller inn på graviditet vet jeg ikke sikkert. Selv har jeg opplevd å bli gravid - for deretter å spontanabortere i stressede perioder i livet. Nå har jeg roet meg kraftig ned på privatfronten i forkant av dette IVF-forsøket for å legge forholdene best mulig tilrette. Etter at graviditet ble påvist har jeg vært 50% sykemeldt fra begge arbeidsplasser for å unngå stress... Nå er jeg en person med over gjennomsnittet arbeidskapasitet, jobber 120% fast og det blir endel oppdrag på toppen av det også. Jeg har svært mange baller i luften, men som enslig og uten barn har dette gått greit. Nå er det imidlertid tvingende nødvendig å roe tempoet og forberede seg til et annerledes liv Så ja - jeg tror absolutt det har noe for seg å ha et stabilt og litt rolig liv...du får ha masse lykke til med ditt neste forsøk. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men du kan jo også vurdere IVF. Blir ikke særlig mye dyrere enn om du skal har 3 turer til ned for inseminasjon. Det er vel 5-6 inseminasjoner som er vanlig også før det "sitter" - så kanskje er du bare litt utålmodig også Uansett - lykke til - håper du lykkes neste gang Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140868249-stress-og-graviditet/#findComment-140870300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå