minimii Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Hei. Etter at man leser så mye om dagen, har jeg selvfølgelig greid å gjort meg selv litt engstelig. Helt i starten av graviditeten (til og med før jeg visste om det) kjente jeg det mye mer på kroppen enn det jeg gjør nå. Er ikke uggen lenger( men har heller aldri vært ordentlig kvalm) og brystene er mindre ømme. Brystvortene er derimot såre, jeg må tisse veldig ofte og får lett hodepine hvis jeg ikke drikker nok. Jeg har jo lest at symptomene for MA kan være at man "mister" symptomer på graviditet. Har ikke hatt noen blødninger. Jeg er jo selvfølgelig redd for dette. Vurderer om jeg skal ringe gynekologen eller om jeg bare er hysterisk... Jeg er nå 7+3. Har min første kontroll i uke 10 og det virker veeeeeeldig lenge til. Takk for svar!
Miniii Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Skjønner at du blir bekymret av alle innleggene her inne om MA og SA. Det ble ihvertfall jeg, og dessverre opplevde jeg en MA nå i august... At du har mindre eller mister symptomer trenger ikke å bety at noe er galt. Jeg hadde alle symptomer, selv om det hadde gått galt.. Så det kan være veldig individuelt. Jeg ble undersøkt av to gynekologer. Han ene fortalte at ca. 15% av alle gravide opplever å abortere.. Den andre fortalte at "av 100 unnfangelser, blir det født ca. 30 babyer". MEN, inkl. i denne statistikken er alle aborter som skjer FØR kvinnen vet at hun er gravid, dvs. abort før graviditetstest/ventet menstruasjon, altså at kvinnen ikke vet at det er en abort, men bare tror at det er vanlig menstruasjon. Når du nå er mer enn 7 uker på vei, så er det selvfølgelig ikke så stor sannsynlighet. Så nå må du ikke bli skremt:) Dersom man ser hjerteslag rundt/etter uke 8, er det veldig stor sannsynlighet for at alt går bra. Derfor anbefales ikke UL før fullgåtte 8 uker.. Lykke til:)
lioness* Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 Hei! Sjansen er jo ikke så stor heldigvis! Er på besøk bare fra 2. tri, klikket meg inn på feil trimester... men ville bare si at det jeg reagerte mest på da jeg hadde to MA på rad i våres var at brystvortene plutselig ikke var såre og ømme lenger. Hadde generelt få symptomer hele veien forsåvidt. Du kan sikkert ta det helt med ro. Ofte får man litt antydninger til brun utflod etc ved MA også, og det høres jo ut som om alt er fint hos deg. Lykke til videre i svangerskapet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå