~Vimsemor~ Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg er en veldig heldig mammma med 3 flotte unger; to store jenter på 12 og 10, og en liten kosegutt på 2 hvor jeg brukte denne siden masse. Vi har for lengst konkludert med at vi er ferdige med å befolke verden, og har hatt spiral siden yngstemann ble født. Jeg har blitt 40, og har egentlig vært veldig komfortabel med at babyfasen er over. Så for to uker siden følte jeg meg litt rar og gikk til legen. Og så - sjokk! - er jeg gravid. Blir sendt til AHUS som kan konstatere at spiralen er borte, jeg har hatt en MA; et frø på 7 uker uten hjerteaktivitet, får medisiner og så har naturen gått sin gang. Så jeg har mistet et frø som ikke var planlagt, og som jeg ikke visste om før alt var over. Og sånn sett burde jo alt være opp og avgjort. Men så har denne hjernen begynt å gruble, da. Kanskje vi ikke er helt ferdige likevel?? Det er jo så utrolig hyggelig med baby og barn. Men skulle vi sette i gang igjen ville jeg jo bli 41 før babyen er født. Det blir mamma med grått hår på første skoledag. Og alt jeg egentlig gleder meg til med store barn og mer tid til meg og mannnen min vil blir utsatt... Gruble, gruble, gruble.... Er det noen som har litt erfaring å dele?
magica fra tryll Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Hei! Har det litt som deg. Hadde 3 store barn på 15,15 og 9. Bestemte oss for å få et siste barn (trodde vi). Var da 39 når han ble født. Fikk så for meg at vi bare måtte få en liten til! Syntes plutselig det var så fantastisk med baby og hele greia. Så satte igang og fikk minstemann som nå er 8 mnd. Var da 42 når han ble født,-nest minste var da 2,5 år. Det var HELT sikkert siste,-men nå er jeg jammen ikke helt sikker på det heller... Men vi får se.. Fint for de to minste å ha hverandre fremover tenker jeg. Og supert med storesøsken. Vi er veldig fornøyd med vår store familie ihvertfall
Luna har født. Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Hehe. Du høres ut som ei fantastisk dame, magica fra tryll!!!
magica fra tryll Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 -Tusen takk for dagens opptur, -for et deilig kompliment Luna 2+?.!
nr13imagen Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Det er jo så utrolig skjønt med de små da. Trodde jeg var kommet i overgangsalderen da mensen uteble. Tok en test for sikkerhetsskyld,og der sto det gravid. Er 8+0 i dag, og er blitt helt tullete oppi hodet. Gleder meg veldig til dette vidunderet visst alt går bra. Har hatt flere sa de to siste årene, så håper denne spiren sitter godt nå. Har time til ul i morra , så jeg er spent . Tror jeg aldri blir ferdig med å ønske meg baby jeg ...
Irene Adler Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Ja trodde også det var overgangsalder da mensen ikke kom. I morgen er det termin . Er forresten 45 og dette er min første
nr13imagen Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 Å så deilig å ha kommet dit a . . Du har en vidunderlig tid i foran deg. Ønsker deg masse lykke til ...
Ruska67 Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Det er fantastisk å bli "moden" mamma! Jeg fikk nr 4 for 8 uker siden - en herlig liten gutt. Jeg nyter det, og med store søsken er det jo en luksus vi ikke ahr hatt tidligere: Ekstramammer og ekstrapappaer! Jeg har en frihet jeg ikke hadde da de tre første var små - de kom som perler på en snor! Rakk ikke å få et barn stort før det neste kom... Nå nyter jeg det beste fra to verdener; store barn som elsker den lille babyen og ber om å få passe på han og all erfaringen som kommer med alderen! Lykke til alle modne mammaer her inne!
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 Hei Vimsemor! Vi er i samme båt vi da. Har 3 barn fra før, 15,12 og 2. Vi har vurdert veldig frem og tilbake på en 4. liten venn. Det med alder synes jeg er vanskelig, og grått hår har jeg jo allerede ü Tenker som så, at med 2 åringen har jeg jo allerede tatt et valg om å starte på nytt, og at det ikke vil bli så mye ulikt, moden småbarnsmor er jeg jo allerede.. Dog vil jo arbeidsmengden øke noen år, men på sikt tror jeg det er et gode for både store og små. 2 åringen har jo flotte søsken men de er jo nesten for reserveforeldre å regne.Hadde vært kjekt med en liten lekekompis for minsten. De store blir jo mer og mer opptatt med sitt og slik må det jo være. For min del handler det nå om å få det til, blir gravid, men kommer ikke forbi de magiske12..det er nok aldersbetinget siden jeg har 3 fra før, har ikke tenkt å gi meg slett enda... Lykke til med valget!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #10 Skrevet 19. november 2009 Hei litenspire. Ser du skriver at du ikke kommer over de magiske 12. Trodde ikke jeg heller kom til å greie det. Har hatt 3 sa deriblant tvillinger som jeg mistet med 14 dagers mellomrom. Ble gravid igjen og har greid meg bra til nå. nærmer meg de magiske 12, og var på ultralyd i dag. Der var et vitalt foster med fin hjerterytme og alt var i skjønneste orden. Trodde nesten ikke det var sant jeg. Din tur kommer nok den og , ikke gi opp.. Lykke til
nr13imagen Skrevet 19. november 2009 #11 Skrevet 19. november 2009 Var ikke meningen å signere med anonym
magica fra tryll Skrevet 20. november 2009 #12 Skrevet 20. november 2009 Hei kjære nr 13 i magen:) Kan jeg spørre deg hvor gammel du er og alderen på de andre barna dine?
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 20. november 2009 #13 Skrevet 20. november 2009 Huff, jeg håper du har rett, men man blir jo litt motløs innimellom, føler at tiden går fra meg... Nå har jeg jo 3 skjønne barn og verden går ikke under om det 4. ikke skulle finne veien til oss, jeg prøver å fokusere dit hen. Så flott at du endelig lykkes, det er godt å høre at det lar seg gjøre selv når det har gått galt flere ganger. Du har jo vært gjennom noen kneiker... Tusen takk for oppmuntringen og lykke til du også, nå må det jo gå bra!
nr13imagen Skrevet 23. november 2009 #14 Skrevet 23. november 2009 Hei magica. Jeg er straks 43. Min eldste er 21 og den yngste er 3.
magica fra tryll Skrevet 23. november 2009 #15 Skrevet 23. november 2009 Fantastisk! Jeg blir 43 i desember. Mine eldste(tvillinger) er 18 og minstemann er 9 mnd. men jeg har bare 5 jeg da hehe,-men lurer veldig på en til:)
JenteOgGutterMamma! Skrevet 23. november 2009 #16 Skrevet 23. november 2009 Hei! :-) Hei! :-) Mitt råd: Prøv igjen om du innerst inne ønsker det! :-) Det er bedre å prøve, enn å angre etterpå at du ikke prøvde! Jeg fikk vårt 5 barn for ca 3 mnd siden like etter at jeg fylte 42 år, og kan tenke meg en til om jeg blir gravid, så her bruker vi ikke prevansjon! ;-) Har 5 barn på : 14, 11, 7, 4 og 3 mnd! :-) Har da altså fått 1 barn i 20 åra, 3 i 30 åra og 1 i 40 åra, og det har ikke vært noe forskjell på svangerskapene! Hadde et kjempefint svangerskap denne gangen også, og håper vi får til en til i løpet av 2010 eller 2011! :-) Så mitt råd er å stå på, hvis dere ønsker det selv! Klem! .-)
bebspus Skrevet 27. november 2009 #17 Skrevet 27. november 2009 Hei! Jeg har vært i en lignende situasjon som deg, men brukte ikke så lang tid på å bestemme meg for nr 4. Har to store gutter på 15 og 13 og ei lita jente på snart to og et halvt. Veslejenta er resultatet av at jeg begynte på'n igjen med ny mann, som ikke hadde barn fra før. Før det hadde jeg vært ferdig med unger i flere år. Det er flott med store søsken, de er veldig opptatt av lillesøstra si, og til stor hjelp! Men vi bestemte oss ganske fort for å forsøke og gi veslejenta et mer jevnaldrende søsken også, og da hadde vi ikke så mye tid å miste. Hadde fylt 40 noen mndr før jeg fikk henne, og nå venter vi en gutt i februar - én mnd før jeg fyller 43. Men det viktigste er jo hverken hvor stor aldersforskjell det er på ungene eller din alder - det viktigste er at dere bestemmer dere for å prøve. Vil dere, og får det til - så blir det jo bra! Småbarn har dere jo alt, så 'mer tid til hverandre'-perioden vil ikke komme særlig mye seinere... Lykke til! - uansett hva utfallet blir :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå