Gå til innhold

noen som har målt hcg i uke 7-8 som

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt en verdi på bare 50000-60000, og allikevel har alt vært i orden?

jordmoren min syntes d var en fin stigning fra 10000 for 14 dager siden,og til 56400 nå.jeg syntes ikke d var så mye stigning jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke svare deg på om det er bra nok stigning, for jeg er ikke lege eller jordmor. Men jeg kan gi deg mine målinger. 4+0= 82, 4+3=490, 5+3=9300, 6+3=44000, 7+3=110000. Har forstått det sånn at hcg er veldig individuelt, men at det i begynnelsen skal doble seg hver 48. time, for så å avta i stigningen. Kan jo være det at stigningen er på vei til å avta litt hos deg og at det er vanlig. Skjønner at du tenker som du gjør, men prøv å stol på jordmoren, hun har helt sikkert rett!

Lykke til!

Be legen eller jordmor om ul dersom du er veldig bekymret. Man har faktisk krav på det dersom man er bekymret. Leste om kriteriene for tidlig ul et eller annet sted, men husker ikke hvor.

Også kan du søke på google om hcg og lese litt. Mannen min fant denne nettsiden

http://www.krakle.com/ventenett/hcg.html

Skrevet

tusen takk for svar.var betryggende å lese denne nettsiden.har lest litt jeg også,men har da lest at hcg nivået skulle ligge fra 90000 og oppover. fikk jo litt panikk jeg da:-)

men skal på ultralyd i morgen,så da fikk jeg et lite håp om å se et lite hjerte som banker etter denne lesingen:-)

Skrevet

Verdien i seg selv har ingenting å si, for det varierer såpass mye fra kvinne til kvinne, men den skal dobles minst hver 48. time. Synes det var rart at JM sa det var en fin stigning da egentlig, for den er jo langt ifra doblet...Eg mistet i en MA tidligere i år, og alle legene eg snakket med sa at dersom nivået ikke var doblet innen 48 timer så var det ikke liv (mitt nivå steg blant annet fra 16 000 til 20 000 i uke 7-8, men det var ikke nok).

Lykke til uannsett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...