Gå til innhold

Noen med peiling på rettigheter i sameie/borettslag? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Vi har en selveierleilighet, og i samme bygget eier kommunen en såkalt "rehabiliteringsbolig". Den tidligere brukeren var narkoman, men klarte å få orden på livet sitt, og måtte tilslutt flytte ut. Da han flyttet ut kom det en ny beboer inn. Det gikk ca. 1-2 mnd før det begynte å forsvinne ting fra fellesgarasjen og bodene våre (låste). Da politiet tilslutt banket på døren, innenholdt leiligheten sekkevis av tyvegods han hadde samlet, og han ble kort tid etterpå dømt til 6 mnds fengsel.

1 mnd etter at han hadde sont ferdig flyttet han inn igjen, og vips der forsvant sykkelen til min mann. I dag hang det nok en lapp på døren i garasjen. Det hadde vært enda et tyveri i en av bodene, og styret ville vurdere forebyggene tiltak i form av nye låser el.l.

En skal selvfølgelig ikke forhåndsdømme andre mennesker, men vi har aldri hatt problemer med tyveri fra garasjen/bodene før han flyttet inn. Nå sitter jeg og min mann og spør oss: Hvorfor skal en leilighet være belønning for å utføre kriminelle handlinger? Det burde jo vært motsatt! Kjenner jeg blir provosert av at kommunen ikke stiller noen krav til de som får benytte dette tilbudet!

Men så kommer spørsmålet mitt (endelig): Har vi som eier leilighetene i sameiet noen rettigheter i forhold til kommunen? Kan vi klage og få han til å flytte ut, foreksempel? Vi skal også snart i gang med å selge leiligheten vår og det faktum at det bor en gubbe som løper rundt og stjeler eiendelene til de andre som bor her, kan umulig være særlig tiltrekkende overfor potensielle kjøpere...Huff, det er en fortvilet situasjon for alle som bor her.

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...