Gå til innhold

apoteket mitt skaffer ikke så lett cyclogest, er det vanlig da?

Anbefalte innlegg

Jeg har testet posetivt og vil gjerne fortsette med cyclogest.

hentet ut de jeg har hatt i 14 dager Haugesund, men her jeg bor var det ikke så lett. De måtte ha et godkjennings skriv eller noe av legen som foreskrev resepten sa de, hvordan har dere fått tak i det?

Fortsetter under...

Cyklogest er et uregistrert legemiddel. Dvs. det er ikke godkjent i Norge som en vanlig medisin og derfor er pakningen utenlandsk. Leger kan skrive ut resept på medisiner som ikke er godkjent i Norge (f.eks Cycklogest), men da må de bruke en resept som ser litt annerledes ut enn de vanlige - altså de må bruke et såkalt godkjenningsfritaksskjema. Grunnen til at mange av oss ikke har sett dette skjema er at apotek som er i nærheten av klinikken (f.eks sykehusapotek osv) allerede har en avtale med klinikken at spesifikke leger kan skrive ut cyklogest uten alt dette papirarbeidet. Men bruker vi et apotek som ikke har forhåndsgodkjent at legen kan skrive ut dette så må de ha skjema.

Ergo, Stinemin om du vil hente ut cycklogest på et vanlig apotek må legen skrive ut en resept på et spesielt godkjenningsfritaksskjema. Da får du det ut uten problemer (dvs de må sikkert bestille det til deg og det kan ta 1-2 dager). Drar du til et apotek hvor klinikken din samarbeider med går det sikkert greit uten. Men dette vet legen din!

Dette skal ikke være noe problem, bare gi beskjed til klinikken så sender de godkjenningsskjemaet direkte til apoteket. Det er nemlig tidsbegrensning på disse godkjenningene, så den må fornyes med jevne mellomrom. Snakk med klinikken din du, så ordner de opp i det.

Gratulerer så mye med graviditeten og lykke til videre!

Annonse

Kaffeplante forstod det sikkert som om du ikke hadde respept, og derfor kom spørsmålet - så jo da ville ha vært legitimt.

Du har vel ellers fått svar lenger ned - det er kun utvalgte apotek som har uregisterte legemidler.

Du bør også dobbeltsjekke at de faktisk får tak i det for deg, for det er problemer med leveranse fra leverandøren av Cyclogest nå. Jeg fikk bare ut en pakke om gangen, og må over på Crinone etterhvert.

Bare et lite tips :-)

Hvis du bor i Bergen vet jeg om et apotek som har, Apotek 1 på Galleriet. De hadde i alle fall en del før helgen. Stemmer det MK73 sier, det er problemer med Cyclogest fra leverandøren. Men det skulle visst komme nye forsyninger inn til Norge i slutten av forrige uke, vet dessverre ikke hvor kjapt etter det de dukker opp i apotekhyllene... Lykke til i alle fall, håper det ordner seg:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...