Gå til innhold

gravid og ridning...

nr 2 i vente:)

Anbefalte innlegg

Noen her som nylig har funnet ut at de er gravide og rir å skal fortsette med det? Eller kan det være farlig, med tanke på at det "humper " jo litt..Eller er det eneste som er farlig at man kan falle av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke sikker på det med riding, men generelt skal man jo unngå for mange harde støt. Selv har jeg trent sirkeltrening i dag - mye roligere enn jeg pleier for sikkerhets skyld, men likevel er jeg litt engstelig i forhold til hvor grensa går. Det er jo nå i begynnelsen det er "farligst", sies det... Litt forsiktig humping på hesteryggen går sikkert greit, men jeg ville nok holdt meg til et ganske rolig tempo - og forhørt meg med andre som har hest og som har vært gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt, er at om du driver med ridning fra før, er det helt ok. Du må selvsagt ri en trygg hest, og vite at det KAN alltid skje noe, uansett hvor bombesikker hesten er.

Humpinga går bra, så lenge du ikke synes det er ubehagelig. Man begynner ikke å ri mens man er gravid, en utrenet rytter humper langt mer oppå hesten.

Har mange venninner som har ridd til magen er i veien, og litt etter det og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for noen fine svar:) Har ridd i mange år, og regner med å fortsette litt til, men selvsagt med forsiktighet da:) Tenker jo hele tiden på at noe kan skje, så får se hvor lenge jeg tør:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fikk litt lyst svare her :)) Jeg er gravid med nr to,og vi har hest :) Jeg redd helt frem til jeg var 7 mnd på vei med sal sist,for da gikk magen nedi salknappen også red jeg en mnd barbak.. men kun rolig tempo,litt lett trav men ikke noe mere :)) Jordmora mi frarådet meg pga spark og at jeg kunne falle av.. men man kan jo sykle av veien,kjøre av med bil eller ramle i trappa og :))) Jeg har også planer om å fortsette ri dette svangerskapet :)) Tror det er godt for kroppen jeg.. så lenge man har ett friskt svangerskap såklart :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er ubehagelig for deg å ri er det bare å fortsette (: Jeg driver med travhester og tenker som så; når det blir ubehagelig å ri spenner jeg på vogna og kjører istedet (: må da ikke gi opp livet helt selv om vi er gravide (innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig (: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...