Gå til innhold

Tenker dere mye på svineinfluensaen?

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva dere andre tenker ift forsøk og svineinfluensaen? Ser det er noen tråder tilbake, men er det noen som vurderer å utsette forsøket og ta vaksina? Jeg er ikke spesielt redd og er veldig lite lysten på vaksine og utsette forsøket, men føler på presset fra media og de rundt. Hører gjerne fra dere andre!

Fortsetter under...

Har også tenkt en del på hvorvidt jeg kanskje burde tatt vaksinen før neste forsøk. Tror uansett ikke jeg ville utsatt forsøk, men skal ikke ha uttak før 30. november og tenkte det kanskje hadde vært lurt å ta vaksinen før det. Tror jeg sender en epost til Hausken og spør hva de anbefaler. Det er jo ennå noen uker før det er mulig å få vaksinen.

Har sendt Mail til Haugesund Fert. jeg, men tror man må vente med forsøk i tre mnd hvis man tar vaksina. Det sier jo litt om hvor mye krutt det er i den ift mulig embryo.

Kan vi ikke poste konklusjon/ svar her om vi får det fra klinikkene våre så vi kan lære/lese fra hverandre? Gjelder sikkert flere.

Hei! :)

Jøss, må man vente i tre mnd etter en har tatt vaksinen? Hvorfor? Jeg har ikke tenkt på dette, jeg var tenkt å vaktinere med på onsdag, så starte på medisiner i midten av neste november... Jeg er heller ikke motivert til å utsette forsøket da, men hvis det bli anbefalt, så kommer jeg nok til å gjøre det... Jeg skal ringe til St.Olavs i morgen, så kan jeg skrive her hva de sier da, så kan vi holde hverandre oppdatert?

Annonse

Jeg er ikke så veldig bekymret.

Nå er det slik at i mitt tilfelle så har jeg heller ikke noe valg - for i Oslo har man ikke startet vaksinering enda (starter denne uken, tror jeg). Jeg er ruger og er per min egen definisjon gravid (inntil mens/test sier noe annet).

Om jeg faktisk skulle være gravid så kan jeg ikke ta vaksina siden den ikke skal tas i 1.tri (bortsett fra hvis det er underliggende sykdommer som er alvorlige nok til å risikere vaksinering). I det tilfellet sørger jeg for at samboeren vaksinerer seg om noen uker og så er jeg forsiktig.

Går forsøket til h... så tar jeg trolig vaksinen når jeg får sjansen, slik at det er i orden før et evt neste forsøk.

Jeg tenker på svineinfluensaen ja,,,er jo skumle saker//,men vi har enda ikke tilbud om å ta vaksinen her.

Å jeg skal jo ha innsett av fryseegg mot hælga/i hælga.

Så da blir det nok ikke å ta nå vaksine på meg,,,før ett evt neste forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...