husmus &2 Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Etter hva jeg har skjønt er det helt ok å male med Sense når en er gravid, men hvordan er det med baderomsmaling? Altså våtromsmaling. Er det ok om en er i samme hus som dette blir gjort? Jeg synes jeg finner forskjellig svar overalt hvor jeg søker. Er det noen her som har valgt å pusse opp mens de er gravide?
rødt&blått Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Sense er ok på linje med svenske butinox greenroom(som forøvrig er billigere). Annen maling bør du vel unngå å stå å male med selv. Hovedregelen er vel god utluftning om du er i samme hus som det males i, men jeg hadde nok ikke giddet å oppholde meg i et rom som er nymalt med annen maling enn de jeg har nevnt.. Men hør med de du kjøper malingen av, de bør jo vite sånt..
Gjøkeredet③ Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 Det kvalifiserer vel ikke som oppussing, men jeg malte barnerommet i forrige svangerskap da jeg var 7 mnd på vei. Så egentlig ikke noe problem med det, og har planer om å gjøre det samme denne gangen.. Sensemalingen hadde ikke kommet på markedet enda da, så malte med vanlig vannbasertmaling. Noen sier det er greit og noen syntes det er helt uhørt.. Jeg faller vel inn i gruppen over folk som syntes det er helt greit, alt med måte liksom..
Abracadabra Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 jeg er vel av oppfatningen at så lenge man sørger for god utluftning så går det greit! men vær advart, hvis du har tenkt å bruke sense - jeg kjenner flere som har forsøkt den og de sier at noe større drittmaling skal du lete lenge etter den er visst elendig dekning på, og veldig vanskelig å få "pent" til! alle de tre jeg kjenner som har kjøpt den har malt en halv vegg med den, og så gått og kjøpt "vanlig" maling...! ville bare nevne det. kanskje kjøpe et lite spann først og prøve seg litt, og se om man liker det.
Nr 2 i magen:) Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg maler i vei med vannbasert jeg:) Allerede malt et barnerom, skal snart i gang med en kommode og når vi vet kjønn på babyen skal jeg male det rommet også. Så lenge man lufter ut godt, tar noen pauser (gjerne ute i frisk luft) så tror jeg det er helt greit. God fornøyelse:)
Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har brukt butinox greenroom, billigere og tydeligvis bedre enn sense. Tørker fort og overhodet ingen lukt:)
Lilleleen Skrevet 26. oktober 2009 #7 Skrevet 26. oktober 2009 Vi har malt med sense på det rommet som skal bli barnerom. Har en far som jobber på jotun og han er med på å utvikle maling. Han sa at det er den tryggeste manlingen å bruke på ett som som er til barn. Det er fordi den gasser ikke. Vanlik maling kan vist gasse i lang tid etterpå. Malingen dekket veldig fint på vårt rom. Vi hadde lyse vegger fra før, med untak om et halv vegg som var veldig turkis. Sense malingen dekket like godt overalt. Fargen vi har brukt heter Sommersne og er en lys, men varm gråfarge. Vi har tatt to strøk nå, ser ikke ut som om vi trenger flere strøk. Har også ei venninne som har brukt sense på dems barnerom, da brukte de en lys farge på en vegg som var ubehandlet og mørkebrun, de har tatt tre strøk, fordi malingen trakk inn så veldig. Men de er også veldig førnøyd med Sense ) Sense tørker også fort og har heller ingen lukt. Min far malte tak, taklister og vegg, to strøk på alt på en lørdag. Det siste strøket var helt tørt en time etter han hadde malt.. De som var uheldige over her hadde kanskje fått dårlig maling.
Lilleleen Skrevet 26. oktober 2009 #8 Skrevet 26. oktober 2009 Ser det ble noen skrivefeil, så unnskyld for det ) glemte å skrive at det er jo bare å føle seg litt frem, så finner man nok den malingen som passer for seg. Men vær obs på gasser og at vanlig maling gasser i flere uker etterpå.
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 26. oktober 2009 #9 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har mala hele stua med sens. Stua var før rødbrun beis på brystpanel, alt jeg trengte var et strøk med grunning og 2 strøk med fargen. Veldig fornøyd, men jeg har tydeligvis hyperluktnese, for jeg syns det lukter og jeg blir faktisk litt kvalm. Men for normale neser tror jeg ikke det er noe problem, Og sens dekka bedre enn den vannbaserte jeg brukte i vinduene. Den måtte jeg male 5 strøk med=/ Sens tørka fort også. Mala hele veggen, og når jeg var ferdig så kunne jeg starte der jeg begynte sist, 2 strøk på under 2 timer=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå