Gå til innhold

Farmora til sønnen min vil lage julekort med bilde av sønnen min. Jeg er ikke sammen med pappan... Vet ikke helt om jeg liker det! Hva hadde dere sagt? ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnslig? Det er ikke "andres" barn når det er barnebarn.

Da er det faktisk blod av ens eget blod. Barnebarn er nær slekt!

Patetiske folk som ikke forstår denne gleden.

Gledesdrepere som vil nekte besteforeldre gleden (for dere som gjør det)

Ikke rart det er krig i verden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

anonym 11:09, du er klar over at ei bestemor har venner hun gjerne vil glede med julekort, som foreldrene til barnet ikke sender julekort til, og da er det kanskje morsomt å vise fram barnebarnet sitt?

Vent til dere selv blir besteforeldre. Så skjønner dere kanskje litt mere.

Skrevet

Hadde ikke latt noen som helst laget julekort og brukt den lille som motiv.

Liker du det ikke, så liker du det ikke og sier fra. Verre er det vel ikke.

Og til alle som sier hun må være en fantastisk farmor som bryr seg så utrolig. Så finnes det faktisk besteforeldre som kun bryr seg vel høytider. |

Skrevet

I og med at du skriver at du ikke er sammen med barnefaren i hovedinnlegget, så går jeg ut ifra at det er en av grunnene til at du ikke vil farmoren skal sende julekort.. Hadde du tenkt annerledes hadde dere vært sammen? Virker slik siden du never det.. Det er isåfall litt smålig gjort, vil jeg si.

Du ville være den eneste som skulle lage og sende ut julekort med sønnen din? Hva har vel det og si? Farmoren sender vel ikke ut julekort til DIN slekt. Må si jeg synes du virker litt egoistisk i dette tilfellet her..

Skrevet

HERRE FUCKINGS GUD!

Drit i å skriv dritt til alle og enhver, bare for at dere ikke har noe bedre å gjøre!

Skjønner deg godt jeg HI. Jeg hadde heller ikke likt at noen andre sendte ut julekort med bilde av min unge på!

"God jul og godt nyttår! Hilsen (farmora),(farfaren)", også er det bilde av ungen til noen andre(?). Synes det blir HELT feil! Er ikke akkurat som om besteforeldrene er den nermeste familien til barnet! Det er foreldrene det! Rett skal være rett!

Og slutt å bitche til hverandre da! Møkk lei av å se alle dere 30-40årninger som ikke har bedre å gjøre. Hva med å vaske golv, klær eller finne på noe med ungene istedet?

Kjære vene, har iallefall mistet ALL respekt for mødre i den alderen, etter å ha lest inne på forumene her! BARNSLIGERE enn ei jente på 14år!

Skrevet

Kan ikke besteforeldre holde seg til sin rolle og foreldrene seg til sin. Jeg ville ikke likt det og man behøver da ikke være sær fordi man ønsker å være alene om å sende ut julekort med bilde av barnet SITT på!!!!!!!

Skrevet

Jeg er en av få farmødre som titter innom her av og til, og jeg skjønner virkelig ikke problemet.

Og jeg lurer på hva enkelte av dere synes om hva jeg gjorde, når mitt første barnebarn ble født like før jul for snart 2 år siden.

Jeg lagde nemlig julekort med et nydelig bilde av babyen, uten foreldrenes viten, og sendte dette ene julekortet til foreldrene (sønnen min og svigerdatteren), som om det var fra babyen deres. "God jul mamma og pappa, hilsen "lillegull"

Jaja, litt nuts jeg, da ;o) ...som jo alle bestemødre er når de får barnebarn! Tro meg; å bli farmor eller mormor er STORT!

Skrevet

Kan legge til at de syntes det var kjempekoselig, og at det julekortet hang på kjøleskapet deres lenge!

Skrevet

Men du sendte bildet til barnets foreldre. Ikke til dine venner. Venner som ikke engang kjenner barnet det er snakk om. Og for alt vi vet så kan det være at bestemor i dette tilfelle ikke er en som bryr seg, men kun en som vil sende bildet av barebarnet for å gjøre det. For at hun skal få oppmerksomhet.

Skrevet

jeg skjønner ikke helt problemet... Men det er jo ikke ditt barn, HI. Det er også faren sitt barn.

Og siden dere ikke er sammen og faren ikke kommer til å lage kort, så er det vel i utgangspunktet koselig at farmor gjør det?

Eller er det noen annen grunn til at du ikke vil dette?

Dersom farmor er en del av ungens liv, så synes jeg at man skal unne andre å dele gleden over et barn. Du eier ikke barnet - du har det til låns:)

Skrevet

Ærlig talt tror jeg at ei bestemor sender julekort med bilde av barnebarnet sitt kun for å vise fram barnebarnet, ikke for at bestemora skal få "oppmerksomhet". Det var da en underlig mening, anonym 19:04.

Hadde jeg sendt et sånt julekort til mine venner, tror ikke jeg uansett at min sønn og svigerdatter hadde reagert negativt, men forstått at jeg var stolt over barnebarnet mitt, og syntes det var artig å vise henne fram.

Men jeg hadde kommet til å spurt dem på forhånd om det var greit.

Skrevet

Helt ok, med mindre hun var et stort hespetre.

Skrevet

anonym 19:25, husk at sønner ofte velger koneemner etter hvordan mora deres er.

;-p

Skrevet

Nå vet jeg om flere bestemødre, både som er mormor og som er farmor, som stort sett ikke bryr seg om barnebarn. Når familiehøytider, som feks 17,mai kommer, så er de veldig ivrige på å være den som bærer barna. Du kan bare si så mye du vil at de ikke gjør det for sin egen del, men de fleste tror deg nok ikke. At du ikke er slik, det vet jeg ikke jeg noe om. Men det er ikke underlig å si noe slikt, for det er mange som er slik.

Uansett så vet hverken du eller jeg noe om forholdet mellom mor til dette barnet og barnets bestemor. Så å si at noe er slik og slik er nesten bare dumt.

Skrevet

Det er ikke lov til å sende ut bilder av andre personer uten å innhente tilatelse fra de det gjelder.

Det hadde ikke vært aktuelt at noen andre enn jeg eller mannen hadde sendt ut bilder av ungene.

Hadde jeg vært skilt hadde vi enten måttet bli enige eller den som hadde hatt den daglige omsorgen hadde bestemt.

Vi har allerede gitt de beskjed om at de ikke har lov til å legge ut bilder av ungene våre på nettet slik de gjorde og måtte be de om å slette de.

Er det ingen som kan noe om lovene rundt dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...