Tokatter_USA Skrevet 25. oktober 2009 #26 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg har aldri hørt noen regel om at man bare skal ha egne barn på julekortet. Å ha barnebarn på virker helt naturlig, synes jeg. De voksne barna forandrer seg neppe noe særlig på et år, så hvem gidder å se på dem. Det store temaet mellom besteforeldre er jo barnebarna, så det er klart de vil la vennene sine se bilder av dem!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #27 Skrevet 25. oktober 2009 Stakkars farmor får ikke lov å være stolt av barnebarnet sitt ved å ha han på julekort. Men mormor, hun får lov....Mormor er ikke noe mer besteforeldre hun enn farmor. SKJERP DEG, HI....på tide å bli voksen nå.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #28 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg ser ikke problemet hvis det er slik at farmoren skal lage kort å sende til folk du ikke kommer til å sende kort til. Hvertfall hvis far ikke selv har tenkt å gjøre det. Men det ville da blitt en sak mellom dem. Dersom det er slik at du har planer om å sende julekort til dem som du også har planer om å sende kort til så forstår jeg deg hi. Men uansett så ville jeg ikke tatt dette opp som et problem! Det å ta bilder av egne unger i voksen alder å sende rundt er ikke dumt! Det gjorde min farmor! Da var pappa og tante over 40 år og det ble årets julekort!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #29 Skrevet 25. oktober 2009 Ærlig talt, noe så smålig! Dette svigermor/farmor-tøvet her inne går jo over alle grenser! Skal ikke en stolt farmor få vise frem barnebarnet sitt på et stakkars julekort?!? Hva blir det neste, at hun må be om tillatelse hver gang hun vil ta et bilde av sønnen din, for han er så unik at han bare skal finnes i begrenset opplag? Hvis du tenker deg litt om, så sier kanskje vettet deg at du bør ta deg sammen.
Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #30 Skrevet 25. oktober 2009 Da blir det en annen situasjon. Da sender dere vel selv ut julekort til fars del av familien også. Men HI har nok ikke noen interesse av å sende ut julekort til den delen av familien, siden hun ikke "tilhører" de... Synes det er flott at svigermor spør jeg, utfra det jeg leser her, er den nok mange svigermødre som ikke spør om noe som helst, bare turer frem. Din mor trenger heller ikke, fordi hennes side av familien får julekort uansett. Gjør de ikke? Og det samme med HI`s mor, hennes familie får nok julekort de også. Skjønner ikke hvorfor HI skal si nei, jeg da... Håper inderlig hun går med på det. Som flere nevner: dette er en stolt farmor som gjerne vil vise frem barnebarnet sitt. Hadde du nektet far det, om det var han som hadde spurt?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #31 Skrevet 25. oktober 2009 Mange her som leser dårlig, tydligvis. Hun sier at hun også hadde syntes det var merkelig hvis hennes mor hadde sendt ut julekort, og ikke tvert om som mange her påstår. Dette er noe du må kjenne på, og evt gi farmor tilbakemld hvis du ikke liker det. Si klart ifra at du allerede har plukket ut ett bilde som du skal bruke, og at du sender ut til familen på farsiden. Litt dumt hvis det kommer to forskjellige julekort på samme gutten. Hvis farmor hadde ett fellesbilde med flere barnebarn hadde det vært litt anderledes, og kanskje lettere å godta.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #32 Skrevet 25. oktober 2009 Håper sønnen min ikke kommer hjem med en slik fremtidig kone en gang....så smålig!!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #33 Skrevet 25. oktober 2009 Hei Mine svigerforeldre sender ut julebrev hvert år med beskrivelse av årets hendelser og familiebilder rundt. Jeg antar at vår nevø er med på noen av bildene nå til jul og at vår baby som blir født i februar blir å se på neste års julebrev. Tror jeg hadde blitt sett på som rimelig sær om jeg (av en eller annen merkelig grunn) skulle nekte de det. Om du har et konfliktfylt forhold til barnets farmor og hun vanligvis ikke bryr seg, synes jeg kanskje det ville vært rart at hun plutselig skulle være "aktiv farmor" og sende julekortbilder, men ville uansett ikke nektet henne det:)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #34 Skrevet 25. oktober 2009 Både mine foreldre og svigers sender ut julekort med alle barnebarna, syns det er veldig koselig jeg!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #35 Skrevet 25. oktober 2009 Ganske tydelig at vi bor i "verdens beste land" når noe så idiotisk som dette er et problem... Du vil ha dine egne, unike julekort og syns det er dumt hvis noen andre lager julekort med barnet ditt på - voks opp da, grinunge! Skjønner ikke problemet!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #37 Skrevet 25. oktober 2009 Hva er nå galt i at en stolt farmor lager julekort av sitt barnebarn? Mye tull å lese her inne altså
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #38 Skrevet 25. oktober 2009 HI, jeg tenker dette om det: FOR EI STOLT OG FLINK FARMOR!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #39 Skrevet 25. oktober 2009 Glemte å si hva jeg ville sagt om deg, HI: veldig patetisk og lite inkluderende.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #40 Skrevet 25. oktober 2009 Skulle ønske jeg hadde hatt en sånn farmor i oppveksten, selv om foreldrene mine ikke var sammen. SKAM DEG, HI.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #41 Skrevet 26. oktober 2009 Hva i all verden er det med dere folk?? Les overskriften! Jeg har ALDRI sagt at jeg ikke skulle la henne sende ut julekort av sønnen min! Jeg sa jeg ikke er helt sikker på om jeg liker tanken på det... Og så spør jeg dere hva dere hadde sagt i en slik slituasjon. IKKE om jeg er helt TEIT og PATETISK! Skjerp DERE!!! Si ikke at JEG skal vokse opp og at JEG er grineunge. Jeg er ikke den som sitter inne på et forum og slenger DRITT til andre. Dere som ikke klarer å komme med et skikkelig svar; Enten la vær å svar, eller tenk gjennom nå hvor utrolig teit dere egentlig er som sitter der hjemme som voksne (?) mødre og slenger dritt til andre på forum. Synes ikke det er jeg som er smålig og patetisk! En liten oppsummering for dere som tydeligvis ikke klarer å lese skikkelig: Jeg har aldri sagt at jeg ikke skal la henne sende ut julekort med bilde av sønnen min. Jeg har sagt at jeg ikke er sikker på om jeg liker tanken på det. Og derfor spør jeg dere hva dere hadde gjort i en slik situasjon, og om det er vanlig å la farmoren gjøre dette. Og jeg har ALDRI sagt at jeg lar min mor sende ut julekort med bilde av sønnen min, men ikke farmor. LES kjerringer! Jeg skrev at jeg synes det hadde vært like merkelig for meg om min mor hadde gjort det som hvis farmoren gjør det! SKJERP DERE! HI
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #42 Skrevet 26. oktober 2009 Synes det er snålt med besteforeldre som vil sende julekort med barnebarna på jeg da! Det er jo vanlig at det er bilde av avsenderen på en måte...? Altså av våre barn på vårt julekort...? Har lurt på å sende bilder av folka jeg sender kort til i noen år nå, men mannen min synes detbare er barnslig. Jeg synes nå det er bedre enn å sende av andres barn jeg da
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #43 Skrevet 26. oktober 2009 Kjære deg HI. Først tenkte jeg at jeg kunne identifisere meg med deg og at jeg kunne skjønne ubehaget. Allikevel ville jeg nok ikke sagt noe. Det sier mer om farmor enn om noen annen. Enkelte mottakere ville nok smilt litt skjevt og tenkt at her har farmor kanskje tatt litt mye plass. Den tanken vek imidlertid fort når jeg leste dette siste svaret ditt. I hovedinnlegget har du en lang overskrift og ingen nyanser, rett og slett ingen tekst under. Det er derfor ikke mulig som leser å forstå at du ikke vil vite hva folk tenker om deg og dine reaksjoner og det er heller ikke mulig å forstå at du overhodet ikke er interessert i svar som prøver å se situasjonen fra farmors side eller fra mødres side som savner en engasjert farmor. Jeg er enig i at folk leser dårlig når de tror at det hadde vært greit hvis din mor gjorde det samme, det har du ikke skrevet. I dette siste svaret her tar du imidlertid temmelig mye "av" med sinne, store bokstaver og betegnelser som kjerring og at folk slenger dritt. Som leser ser jeg ikke at du har fått dritt, men motstand det har du fått. At du sier at andre er utrolig teite, øker heller ikke respekten min for deg. Jeg får nå en følelse av at du ikke ønsker å dele barnet ditt med farmor, kanskje fordi sønnen hennes har sveket deg? Hvis hun har en relasjon til barnet og tilgang til bilder av barnet er hun i sin fulle rett til å sende bilder av barnet ditt og jeg synes ikke du bør si noe om det. Jeg tviler dog på om du er i stand til å være såpass romslig at du kan smile litt av henne og glede deg over at hun gleder seg over ditt fantastiske barn...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #45 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg ville og synes det var merkelig. Og ja, like merkelig om MIN MOR ville gjort det samme.. Å sende ut julekort med bilde av barnet, er foreldrenes sin oppgave, ikke besteforeldrenes. Om hun reagerer med å si at de i hennes familie( din x sin familie) også bør få kort, så spør du rett og slett om navn og adresse, så sender du selv til dem Det ville iallefall jeg gjort. Ikke hør på disse sinte kjerringene her inne, forresten!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #46 Skrevet 26. oktober 2009 Bruk dette bilde da vel...: http://images.google.com/imgres?imgurl=http://img.moronail.net/img/1/6/1516.jpg&imgrefurl=http://moronail.net/img/1516_th_the_ca_cat_in_the_ha&usg=__FFeiBwhvRCiHCrd7YHB_TxuRh6c=&h=299&w=300&sz=19&hl=en&start=2&um=1&tbnid=QGEkOaZ_wcQC4M:&tbnh=116&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dfuck%2Bthis%2Bi%2527ll%2Bbe%2Ba%2Bstripper%26hl%3Den%26client%3Dsafari%26rls%3Dnb-no%26sa%3DN%26um%3D1
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #47 Skrevet 26. oktober 2009 Hadde tenkt å komme med et fornuftig svar, men ble satt ut på hvordan du skriver HI. Trur du trenger å bli tørr bak øra, mentalt iallefall. Teite kjerring.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #48 Skrevet 26. oktober 2009 Det ville jeg syntes var koselig. Men selv om jeg ikke hadde likt det, hadde jeg godtatt det. Og hvis det skal være opp til noen å "tillate" det, må det være barnefar. Vær glad for at barnet ditt har en farmor som er glad i ham og er stolt av ham! Farfaren til sønnen min har aldri sett ham på de snart fire årene han har levd- og de bor i samme by!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #49 Skrevet 26. oktober 2009 Farmor til velsa her i heimen lager julekort med alle barnebarna hvert år som hun sender ut til venner og kjente. Så skriver hun et brev om hva som har skjedd i det foregående året. Jeg synes at det er helt greit, men forstår ikke at det kan være kjekt for folk som ikke kjenner disse barnebarna å få bilde av dem. Det er bare farmoren som skal skryte. Jeg synes at du er egoistisk i din tankegang, du er heldig som har en farmor som viser at hun bryr seg om barnebarnet sitt. Hun er stolt av ham, og det skal du pokker meg bare være glad og stolt av!!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #50 Skrevet 26. oktober 2009 HI, du skrev da vitterlig "Vet ikke helt om jeg liker det!"!!!! Like it or not: Hun er farmor, og la nå farmor få denne lille gleden. Du syter som en liten snørrunge. Beklager, men det skinner tvers igjennom at du ikke liker at hun har lyst til å lage julekort med bilde av ditt lille gull på, for å sende til sin side av familien, som du ikke har noe med å gjøre lengre. Hva er problemet? Egentlig?? Ja, du sa du ikke liker tanken på det. Er dama pedofil og vil sende nakenbilder av han? Nei. La henne ha denne lille gleden, og begynn å like at hun bryr seg om barnebarnet. Det er faktisk en god del bestemødre som driter i barnebarna sine. Hun gjør det tydeligvis ikke! GROW UP!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå