Gjest ->>- Skrevet 24. oktober 2009 #2 Skrevet 24. oktober 2009 Det hadde jeg tenkt var helt i orden med mindre jeg hadde et stort problem med henne. Å nekte noe slikt virker litt smålig og er godt grunnlag for å lage en konflikt som i utgangspunktet ikke er der (?).
Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #3 Skrevet 24. oktober 2009 Så flott at hun er stolt av barnebarnet sitt ville jeg tenkt. Hadde du likt det bedre om det var din egen mor? Og dersom svaret på det er ja; hvorfor skulle det være noen forskjell?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Hun viser intresse for barnebarnet sitt, vil inkludere han i familien, vil vise frem barnebarnet sitt på julekortet. Jeg vil påstå at dette er en stolt farmor som vil gjerne vise frem barnebarnet sitt til hele verden. Skjønner ikke helt hva dette har med barnefaren og deg å gjøre..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #5 Skrevet 24. oktober 2009 farmoren vil lage julekort med bilde av barnebarnet SITT, ikke sønnen DIN
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #6 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg er sammen med barnas far, men tror ikke jeg hadde likt at svigermor skulle sende ut julekort med våre barn på... Hadde nok syns det var litt merkelig.. Da kunne hun heller hatt bilde av sine egne barn. men det hadde nok ikke barna hennes villet. Hadde nok syns det var like merkelig om min mor hadde gjort det samme forresten.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #7 Skrevet 24. oktober 2009 Vil jo tro grunnen er at hun vil sende bilde til en del av guttens familie som du ikke har kontakt med og det ikke er naturlig for deg å sende julekort til.. Synes det var en god ide jeg, eller sender du selv julekort til guttens tanter, onkler, og annen familie på farsiden hans selv?
Lilleleen Skrevet 24. oktober 2009 #8 Skrevet 24. oktober 2009 Syntes det hadde vært koselig jeg da Han må jo bety mye for henne siden hun vil det, hadde jeg tenkt da
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #10 Skrevet 24. oktober 2009 Det er slik jeg føler det også, 22:49. At jeg synes det er merkelig. Hadde syntes det om min mor hadde ønsket det også... Jeg føler at siden dette er mitt barn, og til og med mitt første barn, ønsker jeg å gjøre det selv. Hun har tre barn, så hun har gjort dette mange ganger før. Dette blir min sønns første jul, og jeg har gledet meg til å ta flotte bilder av ham og lage julekort. Jeg vil at julekortene jeg lager med bildet av min sønn er unike; ingen andre kort har bilder av ham. Om pappan vil lage julekort med bilde av sønnen vår, kan han jo selvsagt det. Han er jo hans sønn og. Men jeg vet at han ikke kommer til å gjøre det, så jeg hadde gledet meg til å lage disse unike kortene. HI
Patetica fåkksi Skrevet 24. oktober 2009 #11 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet, selv om du mener at det gjør bildene dine mindre unike. Noe sier meg at du og din sønns farmor ikke kommer til å sende julekort til samme folk uansett så det spiller vel ingen rolle?
*dum&deiLig*™ Skrevet 24. oktober 2009 #12 Skrevet 24. oktober 2009 Unike kort? De blir ikke like selv om det er samme person på bildene. Er det mulig å være så egoistisk? Stakkars farmødre, de er jo rene pariakasten her inne på dib...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #13 Skrevet 24. oktober 2009 Hadde jeg ikke hatt noen betenkligheter med å si ja til. Vet farmor til mine barn sender bilder av ungene til noen venner av seg, og det er helt greit for meg. Julekort med bilde sender jeg til store deler av hennes familie, så tror ikke hun sender julekort med bilde av ungene der. Jeg er glad vi har ett så åpent forhold, selv om jeg ikke er sammen med sønnen hennes. Og jeg vet at hun gjør ikke noe uten å vite at det er greit for meg.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 24. oktober 2009 #14 Skrevet 24. oktober 2009 Selv om du ikke er sammen med pappaen, så er jo hun like mye farmor til barnet. Og hun virker som å være meget stolt i og med at hun vil lage julekort med bilde av barnebarnet sitt. Verre hvis hun ikke vil ha noe med barnebarnet sitt å gjøre (for det finnes nok av slike folk også), så syns du skal være kjempeglad for at sønnen din har en slik farmor:) Er enig som noen andre har sagt, at det virker litt smålig å mislike dette, da bør man få øynene opp for hva som virkelig betyr noe her i livet. Jeg hadde sagt: Hver så god, det er kjempeflott at du vil lage julekort med bilde av sønnen min!! Han er heldig som har en slik farmor som deg!! Selvsagt hvis det er gnisninger fra før mellom deg og tidligere svigermor så skjønner jeg at du at du blir skeptisk, men ikke la det gå ut over sønnen din ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #15 Skrevet 24. oktober 2009 Be om liste over hvem i familien hennes hun vil skal få julekort fra sønnen din, så sender du selv.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #16 Skrevet 24. oktober 2009 Må bare si at jeg tror jeg hadde trekt litt på smilebåndet om jeg hadde fått julekort med barnebarna til en eller annen på. Altså om om f.eks "tante Laila" hadde sendt et kort med bilde av sine barnebarn til meg. Det er foreldre som sender med bilder av barna sine...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. oktober 2009 #17 Skrevet 24. oktober 2009 jeg tenker at om farmoren til sønnen min vil lage et julekort av småen så er det noe jeg ikke har noe med, så lenge bildet tas mens barnet er hos far selvsakt. jeg eier han ikke
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #18 Skrevet 24. oktober 2009 høres ut som ei farmor som bryr seg.....
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #19 Skrevet 24. oktober 2009 Det er jo interessant, HI, at du trekker ut det ene (av mange!) innleggene som støtter tankegangen din. Jeg har et barn med en mann som overhode ikke er interessert i kontakt med barnet sitt, men har en farmor som er super-ivrig og fantastisk flink! Hadde hun kommet med en sånn idé, hadde jeg hoppet på tanken:-)! Nettopp fordi det er HENNES barnebarn som han (og vi som en forlengelse av det) har glede av til det uendelige! Dette er et supert forslag som jeg kommer til å formidle videre, for hun er lavmælt og hu hadde sikert ike turt å spørre om det selv. Det at hun evt kune lage julebilder med sønnen min og sendt til sin familie (eller også min!), gjør vel ikke dine julebilder med sønnen din noe mindre unike?! Syntes det var en god idé, jeg:-)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #20 Skrevet 24. oktober 2009 *av mange som ikke gjør det, var vel bedre formulert... Hilsen anonym 00:08
Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #21 Skrevet 24. oktober 2009 mine svigerforeldre sendte et år julekort med bilde av min gutt på til HELE min familie, som de knapt vet hvem er. Vi synes det var merkelig, og de som mottok kortene kommenterte det også. De har forøvrig aldri sendt julekort til disse folkene hverken før eller etter. Det var ikke noe kos når vi sendte ut kort, og alle allerede hadde fått bilde. Vi har aldri sagt noe til dem, så det er ikke derfor de ikke har sendt vanlige julekort engang etter det. Nå har vi fått en ny baby, og vi ønsker selv, som stolte foreldre å sende ut de første bildene. Men min svigermor bestemte hele bryllupet vårt og sånne ting også, hun er av den "tasegtilrette" typen.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2009 #23 Skrevet 24. oktober 2009 Jegsynes det er i utgangspunktet en hyggelig ting, men jeg synes nok det hadde vært rart om det kun var mitt barn på bilde?! Men av besteforeldre og barnet kanskje?! Spørs vel også litt hvem julekortet skal sendes til, nærmeste famIlie og venner hadde jo vært koslig bare.
Miss Misantrop Skrevet 24. oktober 2009 #24 Skrevet 24. oktober 2009 Syntes det er naturlig at barnetsfar og hans mor organiserer julekort av barnet for sin familie. Hvem av de som utfører den faktiske jobben kan jeg ikke forstå at du har noe med. Koselig at farmor bryr seg. Dessuten tror jeg det er mange som syntes det er flott å få slike kort (jeg er ikke en av dem, men min mor er)
Willy Wonka Skrevet 25. oktober 2009 #25 Skrevet 25. oktober 2009 Til HI Hvorfor er det greit at moren din kan gjøre det, men ikke farmor???? Sønnen din er like mye hennes barnebarn som moren dins barnebarn. Du vet vel det????? Synes du virker smålig. Greit du synes det er merkelig, men det betyr sikkert mye for farmoren. Tror heller du ikke liker farmor. Synes hvertfall argumentet med at det er greit at mormor får lov, ikke farmor.....det er TEIT
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå