Gå til innhold

Har babyene en sånn medfødt "skal-ikke-ha-på-disse-klærne-greie"?

Anbefalte innlegg

"Nå må jeg knytte nevene inni bodyen og må absolutt ikke slippe. Jeg må krampeholde det jeg er mann for slik at mamma ikke får hendene ut og fram i bodyen. Og strømpebuksa skal hun derre mamma hvertfall ikke få ta på. Det gjelder å flytte beina kjempefort sånn at hun ikke treffer! For ikke å snakke om sokkene. De vil jeg hvertfall ikke ha på. Å hopp og hopp og hopp! Såh, der smiler hun, men hun fanger ikke foten min!!!!"

Flere som kjemper? ;o)

Fortsetter under...

hehe litt sånn her å, men det er enten eller. 50% av gangene er det greit, mens resten av gangene er det kjip. å ¨å sinna...

lua er vel det største problemet. pappan prøver med å si"alle store og tøffe gutter bruker lue" hehe som om han bryr seg.

her er det spesielt med ytterklærne! vi må synge oss gjennom seansen. "lille petter edderkopp, han klatret på min hatt. så begynte det å regne og lua nedpå datt" - og vips så drar vi lua over hodet...har sånn fin liten finlandshette.

og til mer klær vi må begynne å ha på nå, til større kamp er det! prøvde oss med votter her en dag! DA ble det rabalder! og ennå mer rabalder når han skulle finne tommelen, og han fikk bare noe ull inni munnen!:)

Hahaha... her skal lille tryll absolutt putte den hånda som er inni boddy-ermet inni munnen, når vi kler av/på. Og bena går som trommestikker når strømpis skal på. Ellers er lue-påtaking veldig upopulært ;oP

Vanlig tøy går greit, men bleien er en kamp. Det er vanskelig å få strammet til, med bena opp i luften, ut til siden eller til hver sin kant.. Lue går med kamp(da presser hun ut noen tårer), votter er utelukket.. ;(

Aha....

Nå skjønner jeg at det var godt vi begynte å trene på å ta på votter i slutten av juli. Herremin så kaldt det var til nurket da. Så uteklær går veldig greit her. Sitter som regel med han på fanget og da kikker han seg rundt. Tror kanskje han håper at det skal bli en tur i storesøsters barnehage når han får uteklær på. Han like rå "prate" med ungene og da er han motivert for å kle på kan en si...;o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...