Gå til innhold

Tror jeg har en del av linsen igjen på øyet:/

Anbefalte innlegg

Var full i går, og husker ikke at jeg tok av meg linsene før jeg la meg. Men jeg har nok det for jeg ser de ikke på øyet liksom..

Men på ene øyet så er det akkurat som om noe sitter der enda.. er vondt og ubehagelig... men finner jo ingenting..

hva skal jeg gjøre? bør jeg oppsøke legevakt eller noe?

Fortsetter under...

Linsa kan ikke forsvinne bak øyet, så om du ikke ser noe så er det nok ikke noe der. Få evt. en venn/samboer etc. til å sjekke for deg. Be personen om å vaske hendene og så åpner h*n og ser oppunder øvre øyelokk og ned under nedre "øyelokk" mens du ser opp/ned og til høyre/venstre. Husk godt lys.

Mest trolig er øyet ditt bare irritert fordi du har styrt litt på nå og sjekket og kanskje tørt og irritert fra i går. Har opplevd det samme flere ganger gjennom årene med linser og dagen etter har øyet alltid vært helt normalt.

Skyll til slutt øyet med sterilt saltvann eller linsevæske og la øynene dine få hvile i en times tid. Prøv å ikke gni, bare lukk øynene og la de hvile.

Kjenner det fremdeles ut som om du har noe på øyet så hadde jeg tatt en telefon til legevakten og bedt om råd.

Har brukt linser i mange år, og jo, det går an at det ligger en bit av lisnen igjen selv om du ikke kan se den. Har opplevd ved flere anledninger at det har kommet ut en bit et par dager senere. Mulig en optiker kan få den ut hvis det ikke går over av seg selv.

Kjempeubehagelig ihvertfall, men det har alltid ordnet seg opp av seg selv for meg. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...